پرده سینما

تهمینه میلانی و محمد نیک‌بین موزه حیات وحش دارآباد را طراحی می‌کنند

پرده سینما









موزه حیات وحش دارآباد به متراژ 10 هزار متر مربع توسط میلانی و نیک بین در بخش‌هایی همچون موزه علوم و نجوم، موزه گیاه شناسی، تاکسی درمی، آبزیان خلیج فارس، آکواریوم طبیعی طراحی و ساخته می‌شود.

 

تهمینه میلانی و محمد نیک بینتهمینه میلانی (کارگردان سینما) این روزها فعالیتش در سینما کمتر شده و بیشتر به تخصص دیگر خود یعنی معماری می‌پردازد. او در آخرین کارهای خود همراه با محمد نیک‌ بین(همسرش) طراحی موزه حیات وحش دارآباد را در مقیاس 10 هزار متر مربع انجام می‌دهد.

محمد نیک بین در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب افزود: با همکاری شهرداری منطقه یک و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی درحال بازسازی موزه حیات وحش دارآباد هستیم و بناهای این موزه قرار است بازسازی شود. در ساخت این موزه من به همراه تهمینه میلانی به عنوان مشاور و طراح حضور داریم.

وی ادامه داد: در بخشی از موزه حیات وحش،‌ موزه علوم قرار دارد که پیش از این موزه نجوم قرار بود ساخته شود. در این محل در سه طبقه روی زمین و یک طبقه زیرزمین یک موزه طراحی شده است. در این موزه بازدیدکنندگان با حضور در طبقات پایین و سپس طبقات بالایی از نزدیک اطلاعاتی را پیرامون بخش‌های مختلف زمین از عمق زمین تا سطح آن و بعد فضا کسب می‌کنند. همچنین در طبقه آخر این موزه نیز فضای مناسبی برای رصد کردن ستاره‌ها درنظر گرفته شده است.

نیک بین افزود: قسمت بعدی موزه گیاه شناسی است که در آن گونه‌های مختلف گیاهی ایران به 5 اقلیم تقسیم شده و فضایی را به وجود می‌آورد تا بازدیدکنندگان از نزدیک با انواع گیاه‌های ایران آشنا شوند همچنین بانک اطلاعاتی این موزه به گونه‌ای طراحی شده که به همه موزه‌های کشور دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: لابراتوار و فضای جدیدی نیز برای انجام تاکسی‌درمی درنظر گرفته شده است همچنین بخش ویژه‌ای به آبزیان اختصاص پیدا کرده است.

نیک بین افزود:‌ در یک بخش ویژه و در قالب یک موزه جداگانه،‌ موزه آبزیان خلیج فارس طراحی شده که اطلاعاتی را به بینندگان می‌دهد همچنین قصد داریم در صورت امکان یک اکواریوم بزرگ به مساحت هزار متر مربع که در داخل زمین قرار دارد را به شیوه و شکل آکواریوم‌های مدرن دنیا طراحی کنیم به صورتی که بازدیدکنندگان در هنگام بازدید از درون تونلی حرکت کنند که ماهی‌ها در اطراف آنها باشند.

وی با اشاره به مراحل ساخت موزه گفت: از اواخر سال گذشته ساخت این موزه و بازسازی بناهای آن آغاز شده است و تصور می‌کنم اگر کارها به خوبی پیش برود تا دو ماه دیگر به سرانجام برسد. ضمن آنکه ما در طراحی این موزه تلاش داریم تا به طبیعت موزه که از سال‌های قبل نیز به عنوان موزه حیات وحش استفاده می‌شده لطمه‌ای نخورد زیرا کل فضای این موزه بسیار قدیمی و نایاب است.


 تاريخ ارسال: 1392/5/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.