پرده سینما

خانه سینما به تشکیل صنف جدید کارگردانان سینما اعتراض کرد

پرده سینما









هیئت مدیره سابق خانه سینما در نامه‌ای نسبت به راه‌اندازی و تاسیس صنف جدید کارگردانان اعتراض کردند.

 

خانه سینمای ایرانبه گزارش فارس، هیئت مدیره سابق خانه سینما در اولین روز آغاز به کار دولت یازدهم  در نامه‌ای که منتشر کرده‌است به مسایلی که اتفاق افتاده اشاره کرده و در بخشی از نامه آورده است: «تجربه‌های دوره اخیر نشان داده است مشابه سازی برای نظام صنفی اصیل مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و خانه سینما و اصناف عضو آن همانند دو سال گذشته از این گردنه نیز با موفقیت عبور خواهند کرد؛ در عین حال لازم است دولت آینده و مدیران آتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رخداد را نیز همسنگ سایر تحرکات زیانبار در حوزه های اقتصاد و سیاست و ... ارزیابی کرده و نسبت به تأسیس و راه اندازی نظامات شبه صنفی در این روزهای انتقالی حساس باشند.»

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

به نام خدا

در اولین روزهای آغاز به کار یازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران ، و در دوران انتقال قدرت اجرایی ،  واگذاریهای شتابزده در حوزه اقتصاد ، استخدامها و برکناری های بی حساب و کتاب و نظایر آن که آثار و تبعات خسارت باری برای این دولت به دنبال خواهد داشت باعث می شود رخدادهای حوزه فرهنگ کمتر به چشم آید . حل و فصل مشکلات عمیق در حوزه فرهنگ اگر دشوارتر از دیگر عرصه ها نباشد به اندازه آنها همت می طلبد . خوشبختانه اشراف رئیس جمهور منتخب در مناظره های انتخاباتی بر حوزه سینما و مشکلات  آن ، نوید تلاش ، عزم و اراده ای شایسته برای استقرار نظام واقعی صنفی بوده است .

اقدامات دامنه داری که از حدود چهار سال قبل از سوی مسئولان دولت دهم در عرصه سینما در مخالفت با نظام صنفی مستقل آغاز شده بود ، علیرغم صدور دستور موقت شعبه 27 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید بهشتی ، همچنان از سوی مدیران و کارگزاران دولتی در آخرین روزهای کاری ایشان با همان شدت وحدت ادامه دارد و سیاست رسوای صنف سازی و تلاش برای جامه قانونی پوشاندن بر آنها در گام آخر ، کانون کارگردانان سینمای ایران را هدف گرفته است و در صدد است بی توجه به سابقه بیست ساله آن ، تشکیلات تازه ای را بنا نهد که البته کوشش عبثی است . تجربه های دوره اخیر نشان داده است مشابه سازی برای نظام صنفی اصیل مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و خانه سینما و اصناف عضو آن همانند دو سال گذشته از این گردنه نیز با موفقیت عبور خواهند کرد ؛ در عین حال لازم است دولت آینده و مدیران آتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رخداد را نیز همسنگ سایر تحرکات زیانبار در حوزه های اقتصاد و سیاست و ... ارزیابی کرده و نسبت به تأسیس و راه اندازی نظامات شبه صنفی در این روزهای انتقالی حساس باشند و اجازه ندهند که سهم خواهان و رانت جویانی که هشت سال شیره مادی سینمای ایران را مکیدند از در دیگری وارد شوند .

هیأت مدیره خانه سینما

سیزدهم مرداد ماه 1392


 تاريخ ارسال: 1392/5/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.