پرده سینما

رئیس هیئت مدیره خانه اصناف سینمای ایران به وزیر پیشنهادی دولت یازدهم نامه نوشت

پرده سینما









رئیس هیئت مدیره خانه اصناف سینمای ایران در نامه‌ای به وزیر پیشنهادی دولت یازدهم خواستار اجرای قانون در حوزه سینما با حضور علی جنتی در پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

 

حبیب الله کاسه سازروزهای آغاز به کار دولت یازدهم رئیس هیئت مدیره خانه اصناف سینمای ایران نامه ای به وزیر پیشنهادی دولت یازدهم نوشت و آن را در اختیار فارس قرار داد در این نامه به وضعیت خانه سینما و تشکیل صنوف قانونی اشاره شده است. متن کامل نامه به شرح ذیل است: 

به نام خدا

برادر ارجمندم جناب آقای جنتی

وزیر محترم و منتخب فرهنگ وارشاد اسلامی

سلام علیکم

باصلوات بر محمد وآل محمد(ص) خبر انتخاب حضرتعالی بر مسند وزارت ارشاد را شنیدیم لازم دانستم جسارتاً مطالبی به عرض برسانیم که با درایت و تدبیر شما نگرانی پدر بزرگوارتان هم رفع خواهد شد. بنده هیچ توفیقی نداشتم که از نزدیک جنابعالی را زیارت کنم لکن از زمانی که طبل حضور شما در مسند وزارتخانه کوبیده شد بنابر احساس شرعی وتکلیف حساس شدم و نسبت به فعالیتهای فرهنگی شما اطلاعاتی کسب کرد و بعد از آن بود که از حرکتی غیر متعارف بعضی از سینماگران بسیار و بسیار تعجب کردم که امیدوارم این حرکت آنان شایعه‌ای بیش نباشد مطلع شدم تعدادی از سینماگران نامه ای خطاب به جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری نوشته و خواستار خروج شما از لیست تصدی وزارت ارشاد شدند وشمارا مناسب این پست ندانسته اند. البته از مدعیان خانه سینمای سابق انتظاری بیش از این نیست آنان که مدعی هستند فقط ما باید در سینما باشیم ولاغیر وبه خودشان چنان اجازه می دهند که سالیان سال در خانه سینما چنبره زده و اَحدی را به گرد آن خانه راه ندهند که به قول ظریفی می گفت حکایت مدیران سابق خانه سینما  حکایت کارتن گالیور است و همه را از موضع بالا می بینند و چه سخت  مجازات خواهند شد که نمی دانند تفاوت انسانها در میزان تقوای آنان است  و نه ... اینکه شنیدیم عده ای هم درخواست ملاقات با دکتر حسن روحانی را داشته اند که ایشان وقت ملاقات به آنان ندادند ، ظاهراً با داد و بیداد یکی از کارگردانان سرشناس که من فلانی هستم وباید ایشان به ما وقت بدهند مسئولین دفتر آقای دکتر روحانی پرسیدن حرف حساب شما چیست گفته که باید وزیر ارشاد آینده فلان فرد باشد. از این جماعت گالیوری انتظاری بیش از آن نیست. لکن گیر و گرفتاری ما خانه سینماست. شنیدیم و خواندیم نظر شما را راجع به خانه سینما فرمودید که نباید خانه سینما بسته می شد. بله ماهم از ماهها قبل اعتقاد داشتیم که خانه سینما باید بر روی همه اهالی سینما باز شود نه صرفاً به روی تعدادی که مدعی صاحب خانه بودن هستند،  فرمودید که ما قانون را سر منشأ حرکت فرهنگی می دانیم که این بیان شما بارقه امیدی بر دل سینماگران قانون مدار نشاند.

در بخشی از نامه آمده است: جناب آقای جنتی وزیر محترم و منتخب طی ماههای گذشته که خانه سینما طبق قانون به استناد مبنی بر احاله تصمیم گیری در خصوص وضعیت خانه سینما وحکم وزیر محترم ارشاد  بسته شد. فقط و فقط استدلال بر بی قانونی حرکتهای صنفی و سیاسی آن خانه بود که منجر به تعطیلی آن خانه شد. لکن بعد از مدتی 12صنف از 29 صنف سینمایی به سمت قانون حرکت کردند . و جالب است به همین خاطر که قانون را سرمنشأ حرکت صنفی خود قرار دادند بی رحمانه مورد تهاجم وبی اخلاقی قرار گرفتند اما صنوف محکم وبا استعانت از خداوند متعال به سوی قانونی شدن رفتند و همچنان گالیورهای انگشت شمار در مصاحبه‌ها بی احترامی وتهدید را سر منشأ همه حرکتهای خود می دانستند وبسیار جالب است که از بی اطلاعی اعضاء فرهیخته وپیشکسوت و استادان بنده استفاده کردند و مسائل صنفی را به نفع خود تفسیر کردند ، که آیندگان باید آنان را به میز محاکمه بکشانند. که چرا آنچه واقعیت بود مطرح نکردید وآنچه که می خواستید مطرح کردید. به نظر می رسد این محکمه باید در حضور چهار هزار نفر از سینماگران ودل سوختگان این عرصه انجام گیرد.

در بخش دیگری از نامه آمده است: برادرم جناب آقای جنتی

به هر حال 12 صنف نمی‌توانستند صبر کنند که صنوفی که اعتقادی به قانون نداشتند ویا بی اطلاع از بی قانونی بودن خود بودند منتظر باز شدن خانه سینما شوند. 12 صنف طبق قانون.و مطابق با نظر رئیس جمهوری وقت جناب آقای دکتر احمدی نژاد وتوافقات انجام شده در هیأت هفت نفره در تاریخ 19/4/92 با حضورنمایندگان 11 صنف از 12 صنف قانونی مجمع عمومی خودرا با حضور نمایندگان رسمی سازمان سینمایی برگزار کردند.این حرکت الهی در اولین روز ماه مبارک رمضان به میمنت برکت این روز انجام وصنوف قانونی صاحب اساسنامه وهیأت مدیره تحت عنوان خانه سینما شدند و در اصل طبق ضوابط وقانون خانه سینما گشایش یافت ومراحل ثبت واخذ مجوزهای لازم در شرف انجام است. لکن با جوسازی وایجاد رعب و وحشت و اردوکشی خیابانی تحویل ساختمان دچار مشکل وهم اکنون ساختمان در اختیار نیروی انتظامی می باشد . هر چند قانونا ساختمان طی صورت جلسه ای تحویل هیأت سه نفره ناظر از سوی سازمان سینمایی شده وکلیدها هم تحویل این سه نفر می باشد اکنون حضرت عالی تشریف می آوردید .اولا از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خواست داریم با رأی بالا و محکم پای این وزیر فرهنگی بایستند .چرا که ایشان جزو انتخاب‌های درست جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی می باشند البته از دولت تدبیر و امید جز این انتظار نمی رفت. و لازم است از طرف صنوف قانونی وهیأت مدیره قانونی خانه سینما حمایت خودمان را از این انتخاب اعلام داریم. و دوما در این عرصه لازم است از فعالیت‌های دوست وهمراه خوب مان جناب آقای دکتر حسینی وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی در ایام تصدی گری و پیروی از قانون تشکر کرده واعتقاد داریم ایشان هر کجا که باشند باعث خیروبرکت هستند وهمچنین از تلاشهای آقای شمقدری به عنوان  ستون اصلی هدایت سینما به سمت تعالی وقانون تشکرمی نماییم..

در آخر منتظر حضور باتدبیر وامید شمادر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خصوصاً در عرصه سینما وحمایت از صنوف قانونی هستیم.                           


 تاريخ ارسال: 1392/5/16
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>امیر:

برو آقا شما هم که با این نامه و چاپلوسی داری سنگ مدیریت خود را برمسند سینما میزنی . شما می گی دوازده صنف از بیست و نه صنف (البته به تعبیر خودتان دوازده صنف). مگر میزان رای ملت نیست به فرموده ای رهبر کبیر انقلاب ؟ پس چطور دوازده از هفده بیشتر است ؟ نکنه آن هفده صنف بی شعور بی تدبیر و قانون گریز و دزد هستند و شما فقط مظلوم .خدا را شکر ماهیت شما بر همه سینماگران آشکار است .شما هنوزم که هنوز است بر مردم سینماگر بدهکاری آقا . برو حق الناس را بده و بار خودت را سبک کن که روز قیامتی هم وجود داره البته اگر اعتقاد به روز قیامت داری.

0+0-

چهارشنبه 16 مرداد 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.