پرده سینما

بنیاد سینمایی مقاومت تاسیس خواهد شد

پرده سینما









در حالی که جامعه تب و تاب بدست آوردن رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حسن روحانی است در آخرین روزهای کاری مدیران سازمان سینمایی بزودی بنیاد سینمایی مقاومت تاسیس خواهد‌ شد.

 

به گزارش فارس، پیشنهاد تاسیس بنیاد سینمایی مقاومت برای اولین بار توسط محمد خزایی در جریان برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس مطرح شد و پس از آن بود که جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در مصاحبه‌های مختلف از این پیشنهاد استقبال و به لزوم تشکیل بنیاد سینمایی مقاومت براساس متقضیات جهان و منطقه تاکید کرد.

حتی 11 اردیبهشت ماه سال 91 رئیس سازمان سینمایی در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی گفته بود: «بزودی بنیاد سینمایی مقاومت و انقلاب به منظور رونق تولید آثار سینمایی با مضمون دفاع مقدس، انقلاب و بیداری اسلامی تاسیس می‌شود.اساسنامه این بنیاد برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده است. این بنیاد سینمایی برای تولید و پخش فیلم‌های سینمایی با مضمون انقلاب، دفاع مقدس و آثار سینمایی تاسیس می‌شود».

اما به فاصله یک سال پس از این اظهار نظر و در شرایطی که تا کمتر از یک ماه دیگر مدیران سازمان سینمایی باید مسولیت‌های خود را به افراد دیگری واگذار کنند، تحرکات زیادی در این خصوص آغاز شده و حتی یک منبع موثق که نمی‌خواست نامش افشا شود از آغاز به کار بنیاد سینمایی مقاومت ظرف روزهای آینده خبر داد.

البته نکته قابل تامل در این خصوص این است که هرچند نفس تاسیس بنیاد سینمایی مقاومت امری قابل تقدیر است اما ظاهراً با آغاز به کار این بنیاد شاهد کوچ گروه زیادی از مدیران سازمان سینمایی به بنیاد تازه تاسیس خواهیم بود از همه مهمتر اینکه محل استقرار این بنیاد در ساختمان بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی واقع در خیابان طوس آن هم با دستور و موافقت مستقیم وزیر ارشاد خواهد بود.


 تاريخ ارسال: 1392/5/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.