پرده سینما

تهیه کننده فیلم توهین به پیامبر(ص) آزاد شد

پرده سینما









مسئولان آمریکایی در اقدامی تحریک آمیز در عید فطر، تهیه کننده فیلم توهین آمیز به ساحت اسلام و پیامبر اکرم (ص) را آزاد کردند.

 

نمایی از فیلم موهنبه گزارش العالم به نقل از بانی فیلم اسناد وزارت دادگستری آمریکا از آزادی نقولا باسیلی حکایت دارد وی تهیه کننده فیلمی توهین آمیز تحت عنوان پاکی مسلمانان  است. نقولا در این فیلم به دین اسلام و ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین کرده و با این کار خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و اعتراضات و تظاهرات جهانی که ضد این فیلم برگزار شد، چندین کشته و زخمی به همراه داشت.

وزارت دادگستری آمریکا این توهین کننده به اسلام را که به اتهام کلاهبرداری بانکی به مدت یک سال در زندان بود، به صورت مشروط آزاد کرد.

اسناد دفتر اداره زندان ها در وزارت دادگستری خبر از آن می دهد که نقولا در حال حاضر در مکانی در جنوب کالیفرنیا به سر می برد که محل نگهداری زندانی هایی است که به صورت مشروط و تحت نظر آزاد می شوند. وی عملا هنوز در بازداشت به سر می برد اما هر روز می تواند تا چندین ساعت بیرون از محل بازداشت به سر ببرد.وی قرار است از ماه آینده میلادی کاملا آزاد شود.

نقولا در سال 2010 به اتهام کلاهبردی بانکی بازداشت شد، اما صدور حکم درباره او به عمد به تعویق انداخته شد تا این که در سال 2012 به یک سال زندان محکوم شد.

پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) علاوه بر خشم سراسری مسلمانان جهان، حمله به منافع آمریکا در خارج از این کشور را نیز به دنبال داشت. این فیلم در سالروز حادثه 11 سپتامبر پخش شد و در تظاهراتی که در اعتراض به پخش این فیلم برگزار شد، ده ها تن کشته و یا زخمی شدند. کریس استیونز سفیر آمریکا در لیبی نیز به همراه سه آمریکایی دیگر در بنغازی هدف حملات مسلمانان خشمگین قرار گرفته و کشته شدند. علاوه بر آن، منافع آمریکا در چند کشور دیگر نظیر تونس نیز هدف حملات مختلف قرار گرفت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.