پرده سینما

فیلمساز گرجستانی: جشنواره فیلم ونیز یک جشنواره فاشیستی است

پرده سینما






 

 

 

اوتار اوسلیانی فیلمساز گرجستانی، در مراسم نکوداشت خود در جشنواره لوکارنو، با انتقاد از جشنواره فیلم ونیز گفت: یادمان نرود این جشنواره را رهبر فاشیست ایتالیا راه‌اندازی کرده و اکنون نیز دنباله‌رو همان خط و خطوط است.

 

جشنواره فیلم ونیزبه گزارش فارس، اوتار اوسیلیانی، فیلمساز گرجستانی که روز گذشته در جشنواره فیلم لوکارنو برنده جایزه افتخاری یوزپلنگ طلایی شد، در مراسم گرامیداشتش ضمن انتقاد از دو جشنواره بزرگ ونیز و کن گفت: من احترام زیادی برای جشنواره لوکارنو قائلم، جشنواره‌ای که استانداردهای لازم برای فیلم‌های باکیفیت را در نظر می‌گیرد.

این فیلمساز 79 ساله گفت: به خوبی به یاد داریم که جشنواره فیلم ونیز را بنیتو موسولینی، رهبر فاشیست‌ ایتالیا تأسیس کرده است و این جشنواره هم‌اکنون بار دیگر در همان مسیر افتاده است.

وی افزود: متاسفانه جشنواره کن نیز علی‌رغم تلاش‌های مثبتی که ژیل ژاکوب در زمان ریاست خود انجام داده، مدت زیادی است که روحش را به استودیوهای بزرگ فیلمسازی فروخته است.

اوسیلیانی که 30 است در پاریس زندگی می‌کند، اذعان داشت: در این میان به نظر می‌رسد تنها جشنواره لوکارنو است که خود را وقف هنر سینما و عکس‌العمل‌های هوشمندانه کرده است. این تنها جشنواره فیلم لوکارنو است که برای دفاع از فیلم‌های هنری ریسک می‌کند.

بنا براین گزارش، جشنواره فیلم ونیز اواخر این ماه هفتادمین سال تولدش را جشن می‌گیرد، جشنواره کن نیز در ماه می گذشته شصت و ششمین دوره خود را برگزار کرد، این دو جشنواره، تنها جشنواره‌های سینمایی جهان هستند که از نظر قدمت با جشنواره فیلم لوکارنو که امسال شصت و ششمین دوره‌اش در حال برگزاری است، رقابت می‌کند.

جشنواره فیلم لوکارنو 7 آگوست افتتاح شده و 17 آگوست نیز به کار خود پایان خواهد داد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.