پرده سینما

نشست خبری حماسه صبر برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست خبری حماسه صبر جهت مراسم استقبال نمادین از آزادگان روز گذشته برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این مراسم توضیحاتی در رابطه با ویژه برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این روز که از سوی دست اندرکاران آن تکمیل پازل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بود داده شد. احدی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: همه ما امیدواریم در حفظ نیروهای انقلاب موفق باشیم. طبیعت هر نزاع و جنگ از آغاز زندگی اجتماعی بشر و شروع شکل گیری مرزها وجود داشته است و به غیر از هابیل و قابیل که دو نفر بودند در بقیه جنگ ها اسیر شدن، زخمی شدن و کشته شدن سه عنصری است که پایه ثابت همه نزاع ها بوده است. از جنگ های صلیبی و جنگ های جهانی و حتی جنگ های صدر اسلام و یا در حادثه کربلا هم اسارت گرفتن وجود داشته است. وقتی قرار باشد برجسته ترین برگ های تاریخ ملت ایران که دوران دفاع مقدس است را تجزیه و تحلیل کنیم نمی شود دفاع مقدس را با نادیده گرفتن یکی از پرونده های این دوران نادیده انگاشت.

وی در ادامه اظهار داشت: گرامیداشت چنین روزی و حوادثی بعد از اینکه آزادگان تلخ ترین شرایط را پشت سر گذاشتند در 26 مرداد ماه سال 1369 با ورود به کشور ذائقه همه مردم ایران را خوش کردند. این روز تجلیل از دوران دفاع مقدس و مکتب پر افتخار اسلام است. تجلیل از آزادگان تجلیل از اسارت نیست تجلیل از رزمندگانی است که تلخی اسارت به دشمن در داخل خاک و کشور خودش چشاندند و این اصطلاحی بوده که هم صلیب سرخ جهانی و هم فرماندهان اردوگاه های دشمن به کرات به زبان آورده اند که شما اسیر ما نیستید و این ما هستیم که اسیر شما هستیم. شما در داخل عراق جمهوری اسلامی کوچکی را تأسیس کردید.

وی در ادامه این نشست خبری در خصوص مؤسسه پیام آزادگان که همه ساله با همکاری وزارتخانه ها، نهادها و ارگان های ذیربط برنامه ریزی ویژه ای برای بزرگداشت این روز دارند گفت: امسال در تهران برنامه راه اندازی کاروان نمادین بازگشت آزادگان است که 24 سال قبل اتفاق افتاده و این کاروان از میدان فردوسی به سمت میدان آزادی و سپس به جشن بزرگ حماسه صبر در باغ موزه دفاع مقدس می روند که در آنجا تمام آزادگان استان تهران حضور پیدا می کنند. به همین منظور بیش از هفت مستند از شبکه های مختلف سیما در هفت استان و طور رسمی با در اختیار داشتن برنامه ها اجرا می شود.

وی در ادامه در مورد سایر کارهای فرهنگی در این روز اظهار داشت: از حدود 620 کتابی که تا کنون در مورد آزادگان چاپ شده بیش از 90 مورد را مؤسسه پیام آزادگان چاپ کرده و به غیر از آن تا کنون 65 مستند تلویزیونی نیز تولید کرده است. همچنین نمایش، موسیقی زنده و دیگر برنامه های فرهنگی نیز از جمله کارهایی است که در این روز تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما این مراسم ساعت 18 روز 25 مرداد ماه برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.