پرده سینما

رئیس کانون کارگردانان درباره لغو عضویت برخی سینماگران توضیح داد

پرده سینما






 

 

 

همایون اسعدیان رئیس کانون کارگردانان گفت: با توجه به تصمیم برخی از کارگردان‌ها مبنی بر حضور در کانون کارگردان‌های تشکیل‌شده در خانه اصناف سینمای ایران، با لغو عضویت آنها در کانون کارگردانان خانه سینما به خواست آنها احترام گذاشتیم.

 

همایون اسعدیانهمایون اسعدیان در گفتگو با مهر درباره چرایی لغو عضویت برخی از کارگردان‌ها در این کانون گفت: عده‌ای از کارگردانان تصمیم گرفتند کانونی جدید ایجاد کنند و حالا دلیل تعجب آنها از تصمیم کانون کارگردانان سینمای ایرانی برای لغو عضویت آنها را نمی‌دانم.

وی افزود: خواست خود کارگردانانی که عضویتشان را در کانون کارگردانان ملغی کرده‌ایم این بود که به عضویت کانون کارگردان های خانه اصناف سینمای ایران به عنوان نهادی جدیدالتاسیس درآیند به همین دلیل باتوجه و احترام به خواست آنها عضویت 22 نفر از کارگردان ها را لغو کردیم.

رئیس کانون کارگردانان با اشاره به اینکه نمی دانم این دوستان چرا معترض هستند بیان کرد: آنها اتفاقاً باید خوشحال باشند چراکه پای انتخاب خود ایستاده اند. البته در پاسخ به برخی از اعتراض‌های اعلام شده باید متذکر شوم که نمی توان با عضویت در هر دو کانون دو طرف ماجرا را با هم داشت.

وی همچنین متذکر شد: البته اگر برخی از کارگردان ها پشیمان هستند می توانند اعلام کنند و بعد به کانون برگردند. کما اینکه پیش از این چند کارگردان دیگر نیز اعلام کردند با بررسی هایی که انجام داده اند از عضویت در کانون کارگردان های خانه اصناف سینمای ایران منصرف شده اند. از همین رو نمی دانم که چرا دوستان این لغو عضویت را به حساب تهدید گذاشته اند.

اسعدیان در پاسخ به این که تکلیف خانه سینما در دولت یازدهم چیست؟ گفت: تکلیف روشن است. اگر خدا بخواهد خانه سینما به زودی باز خواهد شد ضمن اینکه با علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم طی دو روز آینده مذاکراتی خواهیم داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.