پرده سینما

نجاریان: برنامه‌ریزی حساب شده عامل بازگشت رونق به جشنواره کودک در سال‌های اخیر بود

پرده سینما






 

 

 

حسن نجاریان گفت: برنامه‌ریزی و توجه کافی به شاخصه‌های مدیریتی موجب شد تا طی سال‌های اخیر، رونق به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بازگردد.

 

نجاریانبه گزارش سایت پرده سینما حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: پر رونق یا کم فروغ بودن یک جشنواره به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به سیاستگذاری، محل جشنواره، برنامه‌ها، عملی شدن برنامه‌ها و فیلم‌های ارائه شده از نظر کمی و کیفی اشاره کرد.

وی با اشاره به بازگشت رونق به این جشنواره در سال‌های اخیر، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر به این شاخصه‌های مدیریتی توجه کافی شد و برنامه‌ها به بهترین شکل عملی شدند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه این جشنواره وجهه بین‌المللی دارد، توضیح داد: تعداد زیادی از داورانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، از دست‌اندرکاران سینمای کودک جهان هستند که از آنها دعوت شده تا در این جشنواره حضور داشته باشند. این افراد با توجه به کار خود که سینمای کودک است با دیدن فیلم‌ها می‌توانند مبلغان خوبی برای معرفی سینمای کودک ایران به سایر کشورها باشند ضمن اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره رقم خورد حضور میهمانان خارجی در رأس این جشنواره بود.

نجاریان با اشاره به حضور فیلمسازان جوان در این جشنواره گفت: قطعا حضور این فیلمسازان باعث طراوت و نشاط در فیلمسازی می‌شود اما باید به این نکته توجه داشت که فیلمسازان جوان چگونه وارد عرصه تولید فیلم در این ژانر می‌شوند. در واقع اینان وادی خطرناکی می‌شوند که اگر استعداد لازم را نداشته باشند، اثرشان با عدم استقبال مواجه می‌شود و همین، ممکن است به سردرگمی آنها بیانجامد.

وی درباره جوایز جشنواره نیز گفت: گرفتن جایزه برای هر کسی و هرکاری خوشایند است و با توجه به اینکه سینمای کودک در اکران مورد توجه قرار نمی‌گیرد و سینماداران رغبتی برای نمایش فیلم‌های کودک نشان نمی‌دهند این جایزه‌ها می‌تواند جهت بدهد تا فیلمسازان در این ژانر ادامه دهند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی افزود: درست است که رقم این جوایز زیاد نیست اما به نوعی اعتبار محسوب می‌شود ضمن اینکه این جشنواره سکوی پرتابی برای فیلمسازان به جشنواره‌های داخلی و خارجی دیگر است و موجب ایجاد انگیزه در آن‌ها می‌شود. به عبارتی دیگر جشنواره فیلم کودک ویترین سینمای ایران است که دست‌اندرکاران سینمای کودک را به سایر کشورها معرفی می‌کند.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/5/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.