پرده سینما

علی جنتی: مهم نیست که یک یا دو خانه سینما داشته باشیم!

پرده سینما






 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما را جایگاه و پاتوقی برای تمامی سینماگران و هنرمندان عرصه هنر هفتم کشور توصیف کرد و گفت، مهم نیست دو یا سه خانه سینما داشته باشیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران درباره خانه سینما افزود:‌ درباره این موضوع بارها صحبت شده، با همه سینماگران و گروه‌های مختلف نیز نشست‌ها و گفت‌و‌گوهایی برگزار کرده ام و اکنون نیز رییس سازمان سینمایی تعیین شده و به وی واگذار کرده‌ام تا برخی اختلاف سلیقه‌ها درباره خانه سینما را از میان بردارد تا دوباره بازگشایی شود.

وی گفت:‌ خانه سینما جایگاه و پاتوقی برای تمام سینماگران و هنرمندان هنر هفتم است و که در آن به تبادل تجربه و نظر می‌پردازند و در نهایت این خانه باز می‌شود، از این رو مهم نیست یک یا دو خانه سینما داشته باشیم.

جنتی افزود: زمان خاصی را برای باز کردن خانه سینما نمی‌توان تعیین کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره اینکه از رفت‌ و آمدهای مشکوکی که به این وزارتخانه به منظور ابقاء برخی اشخاص انجام می‌شود، اطلاع دارد یا نه، گفت: ‌ممکن است خبر نداشته باشیم، اما اصولاً با شناخت قبلی از افراد تصمیم می‌گیرم، از این رو اینطور نیست که بر اساس توصیه‌ها تصمیمی اتخاذ کنم یا بعضی فشارها مانع تصمیم‌گیری درست شود.

وی تاکید کرد:‌ تلاش بر این است که اول ظرفیت و پیچیدگی‌ها را درک کرده و بعد وضعیت گزینه‌هایی که مشخص می‌شود را بررسی کنم و سپس تصمیم بگیرم.

جنتی همچنین درباره تغییر تمامی رایزنان فرهنگی نیز گفت:‌ این اخباری است که در رسانه‌ها پخش می‌شود و از ذهن اشخاص خاصی بیرون می‌آید.

وی افزود: مگر تمامی رایزنان فرهنگی افراد ناشایستی بودند که عوض شوند؟‌! آنهایی که صلاحیت کافی داشته باشند سر جای خود می‌مانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به ایرنا که سایر معاونین و روسای سازمان ها چه زمانی معرفی می شوند، گفت: مدتی است در حال بررسی هستم به محض اینکه به جمع نهایی درباره افراد برسم بطور یقین در اولین فرصت آنها را معرفی و از طریق سایت وزارتخانه اطلاع رسانی خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.