پرده سینما

داوران بخش سینمای ملی جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

پرده سینما






 

 

 

اسامی اعضای هیئت داوران بخش سینمای ملی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

 

داوران بخش سینمای ملی بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، طی احکام جداگانه‌ای از سوی سیداحمدمیرعلایی دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کیومرث پوراحمد (کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، کیانوش عیاری (کارگردان)، یدالله صمدی (کارگردان) و مهتاب کرامتی (بازیگر) به عنوان اعضای هیئت داوران بخش سینمای ملی این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، بر اساس مقررات جشنواره هیئت داوران بخش ملی، فيلم‌های مسابقه سينماي ايران را داوري و جوايز این بخش را به برگزیدگان اهدا خواهند کرد.

کیومرث پوراحمد کارگردان 64 ساله سینمای ایران یکی از سینماگران صاحب‌سبک سینمای کودک و نوجوان کشورمان به شمار می‌رود. او دانش آموخته رشته کارگردانی سینما است و در کارنامه‌اش بیش از 20 فیلم و مجموعه تلویزیونی به چشم می‌خوردند که علاوه بر مجموعه ماندگار قصه‌های مجید، با فیلم‌های ماندگاری چون تاتوره، بی بی چلچله، آلبوم تمبر، گاویار، لنگرگاه، شکار خاموش، شرم (برنده پروانه زرین بهترین فیلم هشتمین جشنواره کودک)، صبح روز بعد، نان و شعر، به خاطر هانیه (برنده جایزه هیئت داوران نوجوان یازدهمین جشنواره کودک)، خواهران غریب روایت‌هایی از  کودکان یا نوجوانان را بر پرده نقره‌ای ثبت کرده است.   او در دوره‌های گذشته جشنواره کودک نیز داور بوده است.

محمد داوودی مدیرفیلمبرداری 55 ساله سینمای ایران دانش آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما است و در کارنامه‌اش  فیلمبرداری فیلم‌های مطرحی از سینمای کودک و نوجوان (مثل رنگ خدا، تولد یک پروانه و باران) به چشم می‌خورد. او دو بار نیز از جشنواره فیلم فجر برنده جایزه سیمرغ بلورین شده است.

کیانوش عیاری کارگردان 62 ساله سینمای ایران است که در کارنامه سینمایی خود علاوه بر فیلم‌های ماندگاری چون شبح کژدم، تنوره دیو، آن سوی آتش، روز باشکوه، دو نیمه سیب، آبادانی‌ها، بودن یا نبودن، سفره ایرانی، بیدار شو آرزو و خانه پدری (که در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی مورد توجه واقع شده‌اند) و همچنین مجموعه‌هایی چون خانه به خانه و روزگار قریب، در سال ۱۳۷۴ فیلم شاخ گاو را نیز با مضمون کودک و نوجوان ساخته و برنده جایزه بهترین کارگردانی بخش بین‌المللی و بهترین فیلم بخش سینمای ایران یازدهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شده است. او در دوره‌های گذشته جشنواره کودک نیز داور بوده است.

یدالله صمدی کارگردان 61 ساله سینمای ایران خالق فیلم‌ها و سریال‌های ماندگاری طی چهار دهه است و آثارش (از جمله مردی که زیاد می‌دانست و آپارتمان شماره 13) در جشنواره‌های مختلف مورد توجه واقع شده است. او مدیریت خانه سینما و ریاست کانون کارگردانان سینمای ایران را در کارنامه دارد.

مهتاب کرامتی بازیگر 43 ساله سینمای ایران کارشناس میکروبیولوژی و دانش آموخته کلاس‌های بازیگری است. او بازی در 26 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه دارد و از اواسط دهه گذشته به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف در ایران فعالیت کرده است. او در سال 84 فعالیت خود را با شرکت در نهضت اطلاع رسانی یونیسف با عنوان «متحد برای کودکان - متحد علیه ایدز» آغاز کرد و یک سال بعد رسما به سمت سفیر حسن نیت یونیسف در ایران منصوب شد و تا کنون در فعالیت‌های و نهضت‌های اطلاع رسانی متعددی به نفع کودکان شرکت کرده است. او در دوره‌های گذشته جشنواره کودک نیز داور بوده است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.