پرده سینما

رئیس مستعفی کمیته انتخاب فیلم خارجی زبان اسکار بار دیگر ریاست این کمیته را بر عهده گرفت

پرده سینما






 

 

 

مارک جانسون که در سال 2007 از ریاست کمیته انتخاب فیلم خارجی زبان آکادمی اسکار استعفا داده بود بار دیگر ریاست این کمیته را عهده‌دار شد.

 

جایزه اسکاربه گزارش مهر به نقل از د رپ، کمیته انتخاب فیلم خارجی زبان آکادمی اسکار تا به حال برای از قلم انداختن غیرقابل قبول بعضی از فیلم‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است. بعد از اینکه در سال 2007 کمیته اسکار فیلم های معروفی مانند 4 ماه، 3 هفته و 2 روز، لبه بهشت و نور خاموش را در لیست نهایی نامزدهای خود قرار نداد، جانسون جایش در کمیته را از دست داد و مجبور به استعفا شد. همچنین بعد از این اتفاق انستیتو تصمیم به اجرای پروسه ای سه مرحله ای برای انتخاب فیلم ها گرفت که جانسون یکی از طراحان آن بود.

با این حال بعد از انتخاب دوباره جانسون و ورود او به هیئت آکادمی در تابستان، شریل بون رییس جدید آکادمی از او خواست تا دوباره ریاست کمیته ای که 12 سال مسئولیتش را به عهده داشته، بپذیرد. در مدتی که جانسون مدیر کمیته نبود، ران یرزای تهیه کننده و بروس دیویس مدیر اجرایی سابق آکادمی اسکار این مسئولیت را بر عهده داشتند.

امسال جانسون نظاره گر رقابتی خواهد بود که برای اولین بار برای تمامی اعضای آکادمی قابل دسترس شده و دیگر مانند گذشته نیازی نیست که تمامی 6 هزار عضو آکادمی هر پنج فیلم نامزد شده را در سینما ببینند.

بر مبنای قوانین آکادمی از هر کشور درخواست می شود تا که فقط یک فیلم را برای بخش فیلم خارجی ارایه کند و 71 کشور سال گذشته فیلم هایشان را ارسال کردند. بعضی از کشورها از همین حالا فیلم های امسال را به آکادمی ارسال کرده اند.

قابل توجه ترین کشوری که فیلم امسالش را اعلام کرده آلمان است، که تا به حال پنج نامزدی و یک برد در این بخش در کارنامه اش دارد. هفته گذشته هیئت داورانی که شامل 9 عضو می شد فیلم دو زندگی را به عنوان نماینده آلمان انتخاب کرد. این فیلم درام درباره زنی است که در نروژ زندگی می کند و گذشته اش را که شامل خدمت در سرویس مخفی آلمان شرقی بود، مخفی می‌کند.


 تاريخ ارسال: 1392/6/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.