پرده سینما

نصرت کریمی از مراحل ساخت دکور و عروسک های «شهر موش ها» بازدید کرد

پرده سینما






 

 

 

همزمان با پایان مرحله ساخت عروسک های فیلم سینمایی شهر موشها٬ نصرت کریمی نویسنده٬ کارگردان و استاد برجسته نمایش عروسکی کشور به دعوت مرضیه برومند و در حالیکه همسر و فرزندش بابک کریمی او را همراهی می کردند از کارگاه عروسک سازی فیلم سینمایی شهر موشها بازدید کرد و با کارگردان٬ تهیه کننده و گروه سازنده عروسکهای شهر موشها به سرپرستی مرضیه محبوب گفتگو کرد.

 

نصرت کریمی در بازدید از شهر موشهابه گزارش سایت پرده سینما و اعلام موشنا مرضیه برومند کارگردان فیلم سینمایی شهر موشها به رسم مالوف با دعوت از استاد خود او را در جریان روند تولید فیلم قرار داد. برومند در حالیکه اشک شوق از چشمانش جاری بود با یادآوری اینکه در همه فیلمهایی که برای کودکان ساخته از نظرات آقای کریمی به عنوان استاد و پیشکسوت خود استفاده نموده و او را در جریان کارها قرار داده است از حضور نصرت کریمی در دفتر فیلم سینمایی شهر موشها ابراز خرسندی کرد و آن را باعث افتخار دانست.

کریمی علیرغم کهولت سنی٬ ضمن بازدید از عروسکهای شهر موشها و تحسین سازندگان عروسکها٬ با روحیهای شاداب با عوامل فیلم به گفتگو نشست و با ابراز خوشحالی از ساخت فیلم سینمایی شهر موشها برای سازندگان آن آرزوی موفقیت کرد. منیژه حکمت یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی شهر موشها نیز حضور نصرت کریمی در محل دفتر این فیلم را باعث افتخار خود دانست و گفت: «حضور آقای کریمی باعث دلگرمی عوامل سازنده فیلم میشود و بسیار روحیه بخش است». وی در ادامه با تشکر از کریمی برای قبول دعوت سازندگان فیلم و حضور در دفتر فیلم شهر موشها خطاب به نصرت کریمی افزود: «حضور گرانبهای شما به عنوان خاطرهای شیرین در یاد همه عوامل و سازندگان فیلم خواهد ماند».

در ادامه نصرت کریمی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره سریال مدرسه موشها و فیلم سینمایی شهر موشها چیست؟ گفت: «سریال مدرسه موشها و فیلم سینمایی شهر موشها در زمره کارهای خوب و به یاد ماندنی بودند و همین که مردم آنها را دوست داشتندو از طرف مردم با اقبال گسترده مواجه شدند نشان دهنده موفقیت آنها است».

این پیشکسوت هنر و استاد سینما در پاسخ به این سوال که چرا فیلمی مانند شهر موشها تا چندین سال پس از ساخت و اکران٬ همچنان در خاطر مردم ماندگار است و تبدیل به نوستالژی برای دو نسل میشود اظهار داشت: «اصولاً پرسوناژ عروسکی موش برای مردم و خصوصاً بچه ها حالت سمپاتیک دارد. همه شخصیت عروسکی موش را دوست دارند مانند موش معروف والت دیزنی که بسیار مورد توجه است. از این جهت که بچه ها نسبت به موش احساس برتری می کنند. آنها حتی از نظر فیزیکی هم بزرگتر از موش ها هستند و می توانند هرگونه که دوست دارند با آنها رابطه برقرار کنند و از اینکه در موضع برتری هستند احساس پیروزی و غرور می کنند».

این هنرمند با بیان خاطراتی از سالها فعالیت خود و گفتگو با عوامل و سازندگان فیلم٬ در جریان روند تولید فیلم قرار گرفت و به همه آنها خسته نباشید گفت. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که فیلمی موفق و مورد پسند مردم ساخته شود. و همانند فیلم قبلی مورد استقبال مردم قرار بگیرد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.