پرده سینما

هفتادمین جشنواره فیلم ونیز به کار خود پایان داد

پرده سینما






 

 

 

هفتادمین جشنواره فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان است با معرفی برندگان جوایز چندگانه اش و تعیین برندگان شیرهای طلایی، دیشب به کار خود خاتمه داد.

 

جشنواره فیلم ونیزبه گزارش مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، در این جشنواره برای اولین بار فیلم مستند ایتالیایی با عنوان گرای مقدس جایزه اصلی جشنواره را برد.

جیانفرانکو روسی برای اثر تحقیقی اش که به بررسی ساکنان بزرگراه مشهور گرای مقدس می پردازد، شیر طلایی ونیز و جایزه اصلی این جشنواره را به خانه برد.

شیر نقره ای نیز که به بهترین کارگردانی تعلق می گیرد به آلکساندروس آوراناس کارگردان یونانی رسید که داستان خودکشی یک دختر 11 ساله را بیان می کند. این فیلم جایزه ویژه هیئت داوران را هم برد.

جایزه بزرگ هیئت داوری که اخیراً به جوایز این جشنواره اضافه شده به سگ های ولگرد از تایوان به کارگردانی تسای مینگ-لیانگ رسید.

جایزه بازیگری به تمیس پانو برای بازی در فیلم خانم خشونت و النا کوتا برای خیابانی در پالرمو رسید.

در حالی که خیلی از تماشاگران و منتقدان تصور می کردند جودی دنچ باید برای بازی در فیلومنا جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند، این فیلم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه برای استیو کوگان و جف پاپ شد. فیلامونا بر مبنای یک ماجرای واقعی ساخته شده و جودی دنچ بازیگر انگلیسی برنده اسکار در آن در نقش زنی بازی کرده که به دنبال پسرش می گردد که مدتهاست گم شده است.

تای شریدان نیز جایزه مارسلو ماسترویانی را برای بهترین بازیگر جوان برد. او برای بازی در فیلم جو این جایزه را دریافت کرد. او در این فیلم همبازی نیکلاس کیج بود.

برناردو برتولوچی کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی ریاست این دوره از جشنواره را برعهده داشت.

جشنواره فیلم ونیز که از 28 اوت(6 شهریور) شروع به کار کرده بود با نمایش فیلم آمازونی به کار خود خاتمه داد.

20 فیلم در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشتند که زیر پوست ساخته جاناتان گلیزر با بازی اسکارلت جوهانسون، پارک لند ساخته پیار لندسمن در باره ترور پرزیدنت کندی، مستند شناخت ناشناخته ساخته ارول موریس درباره دونالد رامسفلد و بچه خدا ساخته جیمز فرانکو از جمله آنها بودند.


 تاريخ ارسال: 1392/6/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.