پرده سینما

عربستان با «وجده» اولین حضور خود در رقابت اسکار را تجربه می کند

پرده سینما






 

 

 

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ سینما، فیلم وجده را به عنوان نماینده سینمای خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

 

جایزه اسکاربه گزارش فارس، فیلم وجده به کارگردانی حیفا المنصور، از سینمای عربستان، که چند هفته پیش توانست برای به عنوان اولین زن تاریخ سینما در جشنواره فیلم ونیز حضور یابد، اکنون فیلمش به عنوان اولین نماینده سینمای عربستان سعودی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شده است.

تمامی صحنه‌های مربوط به این فیلم در داخل کشور فیلمبرداری شده، و به خاطر محدویت‌هایی که زنان در عربستان با آن روبرو هستند او مجبور بوده که دور از انظار عمومی و از داخل یک ون بازیگرانش را کارگردانی کند.

وجده داستان زندگی دختر جوانی است که برای محقق کردن آرزویش یعنی داشتن یک دوچرخه که در عربستان برای دختران ممنوع است، مجبور می‌شود تا با مقامات این کشور درگیر شود.

حیفاء المنصور درباره فیلمش گفته است: می خواستم کاری الهام بخش درست کنم. زنان در عربستان سعودی وضعیت بسیار سختی دارند. قوانین حاکم بر کشور بسیار محافظه کارانه است و زنان از حقوق زیادی محروم هستند. من هم می خواستم فیلمی درست کنم که نه تنها این محدودیت ها را نشان دهد بلکه به زنان این پیام را بدهد که باید با این وضعیت مبارزه کرد تا سرنوشتمان را خودمان تعیین کنیم.

بنا براین گزارش، هشتاد و ششمین مراسم اسکار 2 می 2014 برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>پویا:

واقعاً خیر جالبیه! باید بره توی رکوردهای گینس! کی فکرشو میکرد یه روز سینمای عربستان به اسکار فیلم بفرسته! اونم یه کارگردان زن!!!

0+0-

شنبه 23 شهريور 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.