پرده سینما

آکادمی فیلم اروپا به آلمادوار جایزه یک عمر فعالیت سینمایی می‌دهد

پرده سینما






 

 

 

آکادمی فیلم اروپا از پدرو آلمادوار فیلمنامه‌نویس و کارگردان اسپانیایی که تاکنون 2 بار برنده جایزه اسکار شده است، تقدیر خواهد کرد.

 

پدرو آلمادواربه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی فیلم اروپا در ماه دسامبر و در مراسم جوایز فیلم اروپایی در برلین با اهدای جایزه یک عمر فعالیت سینمایی از پدرو آلمادوار کارگردان سرشناس جهان تقدیر می کند.

آلمادوار از سال 1988 که با فیلم زن در آستانه فروپاشی عصبی جایزه بهترین فیلم جوان را در افتتاحیه جوایز فیلم اروپا به خود اختصاص داد، یکی از تحسین‌شده ترین و موفق ترین کارگردانان اروپا است.

او تاکنون بیش از پنج جایزه فیلم اروپا را به دست آورده است. پنج BAFTA، چهار جایز سزار فرانسوی و دو اسکار. او اسکارها را در بخش بهترین فیلم خارجی برای همه چیز درباره مادرم در سال 1999 و بهترین فیلمنامه برای "با او حرف بزن" در سال 2002، کسب کرده است.

آلمادوار پس از دریافت یکی از جایزه های خود در آکادمی فیلم اروپا اعلام کرده بود: برای این جایزه بسیار ممنونم. از زمان ایجاد آکادمی فیلم اروپا، این آکادمی با من و نزدیک ترین همکارانم بسیار سخاوتمندانه رفتار کرده است. خوشحالی این جایزه را با آنها تقسیم می کنم.

تقدیر از آلمادوار قرار است در تاریخ 7 دسامبر در 26 امین دوره جوایز فیلم اروپا که در برلین برگزار خواهد شد، صورت پذیرد.


 تاريخ ارسال: 1392/6/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.