پرده سینما

آخرین خبرها از جشنواره بین المللی فیلم کودک

پرده سینما









مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امروز (هفتم‌ مهرماه) اولین جلسه داوران بخش مسابقه ایران برگزار شد و نتیجه نهایی طی روزهای پایانی جشنواره اعلام خواهد شد.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، جعفر گودرزی درگفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان، بیان کرد: اولین جلسه هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران امروز هفتم‌ مهرماه برگزار شد.

وی اظهار داشت: نظر نهایی هیئت داوران در روزهای نزدیک به پایان این دوره جشنواره پس از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

گودرزی ادامه ‌داد: جدول برنامه‌های جشنواره بسته شده و همه چیز برای برگزاری باشکوه جشنواره در شهر پروانه‌ها اصفهان آماده است.

مدیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به تلاش فوق‌العاده مسئولان ستاد اصفهان اظهار کرد: بار اصلی برگزاری جشنواره بر دوش مسئولان اصفهانی است وخوشبختانه ستاد اجرایی مستقر در اصفهان به بهترین نحو کارهای خود را انجام می‌دهند و قطعا ما شاهد شور و شوق به یاد ماندنی در ایام جشنواره خواهیم بود.

 

21 انیمیشن کوتاه از 14 کشور دنیا در بخش بین‌المللی بیست و هفتمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان روی پرده خواهند رفت.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم‌هایی از کشورهایی چون آلمان، اتریش، هلند، لیتوانی، سوئیس، انگلستان، ایران، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، ژاپن در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره بیست و هفتم روی پرده خواهند رفت.

بنا بر این گزارش، این 21 فیلم عبارتند از: آلیا ساخته والنتینو بدینی از ایتالیا، آنجلینو ساخته ماریناشچیپک از آلمان، والدین آستون ساخته مارتین میروز و رینهارت شوبر از اتریش، زنبورهای بمب‌افکن ساخته آنا هابرمهل از آلمان، مسابقه گاوبازی ساخته جنیس سیمرماینس از لیتوانی، جک کشاورز ساخته آرجان ویلسکات از هلند، پدر فریماس ساخته یوری چرنکوف از فرانسه، در قلب زمستان ساخته ایزابل فاورز از سوئیس، خارپشت و شهر ساخته اووالدز لایس از لیتوانی، من تام مدی هستم ساخته آنیسلی هندرسون از انگلستان، کوبانکو تنها در خانه ساخته تسوئنو گودا از ژاپن، بادبادک میریام ساخته ریمو آنت از استونی، رفاقت دزد دریایی ساخته ماریوس فیتزک از آلمان، پدر نخستین ما ساخته ولادیمیر دانیلف از روسیه، لاک پشت و خرگوش ساخته هونگ جون پیو از کره جنوبی، سمور و گرگ‌ها ساخته اینگا پراولینا از لیتوانی، ببین من چه خوب می‌گم! ساخته حمیدرضا بیات از ایران، در برابر باد می‌ایستم ساخته سیدحسن سلطانی، سکو ساخته سلمان خورشیدی و امیر محمدزاده از ایران و سلطان و آهو ساخته پروین تجوید از ایران.

 

پیشکسوت اصفهانی عرصه طنز تئاتر و تلویزیون گفت: متاسفانه برخی از مراسم‌های تجلیل و بزرگ‌داشت پس از مرگ هنرمندان و پیشکسوتان انجام می‌شود که این امر در خور هنرمندان ایرانی نیست و بهتر است این مراسم در زمان حیات این پیشکسوتان انجام شود.

 

به گزارش سایت پرده سینما قدرت‌الله ایزدی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گرامی‌داشت خادمان عرصه فرهنگ و هنر را یکی از اقدامات خوب مدیران فرهنگی در چند سال اخیر اعلام کرد و افزود:  برگزاری مراسم تجلیل و گرامی‌داشت برای بزرگان فرهنگ و هنر می‌تواند بستری برای شناساندن این شخصیت‌های بزرگ و الگوسازی از پیشکسوتان برای جوانان عرصه هنر باشد.

قدرت الله ایزدی که سالهاست با اسم هنری رشید به هنرنمایی مشغول است و لبخند را بر لبان مردم ایران می نشاند، خود را خادم کوچک مردم ایران و به ویژه شهر اصفهان معرفی کرد و ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: من لایق این انتخاب نبودم چرا که هنرمندان بهتری همچون آقای حسن اکلیلی هستند که لیاقت بهتری برای این تجلیل دارند.

وی دیدار با مسئولان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را یکی از بهترین و شیرین‌ترین خاطره‌های عرصه فعالیت خود اعلام کرد و با شوخ طبعی همیشگی خود گفت:‌ در این دیدار در خصوص شایعاتی که پیرامون مرگ و زندگی من سخن به میان آمد و آقای شهیدی اعتقاد داشتند که معلوم نیست که من تا سال آینده زنده باشم یا نه وباید همین امسال از من تجلیل به عمل آورند.

 

داوری بخش مسابقه برترین مواد تبلیغی – عکس و پوستر فیلم – به عنوان یکی از بخشهای جنبی مهم جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان آغاز شد.

 

جشنواره فیلم کودکبه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، آرش صادقی و مهدی دلخواسته که دبیران مسابقه عکس و پوستر این جشنواره اند از دیروز میزبان هیئت داوری سه نفره ای هستند که کار داوری این بخش را عهده دار شده اند. داریوش فرهنگ، تورج منصوری و رضا برجی داورانی هستند که از بین آثار رسیده برترین نمونه های مواد تبلیغی را انتخاب می کنند. جوایز این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره اهداء می شود.

گفتنی است در بخش مسابقه عکس و پوستر، 14 مجموعه عکس از 14 فیلم سینمای ایران و 15 پوستر از 14 فیلم رقابت می کنند و همچنین در ایام برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار در اصفهان برگزار خواهد شد که شامل 18 مجموعه عکس از 18 فیلم و 20 پوستر از 16 فیلم خواهد بود. جوایز این بخش شامل دو پروانه زرین خواهد بود.

نکته دیگر درباره این بخش برگزاری بزرگداشت حافظ احمدی عکاس باسابقه و خوشنام سینمای ایران است که در حاشیه جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

داریوش فرهنگ فیلمساز و بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون است که در کانامه اش ساخت فیلمهایی مانند طلسم، تکیه بر باد و شب های تهران دیده می شود. تورج منصوری سالهاست به عنوان مدیر فیلمبرداری با برترین پروژه های سینمایی کشور همکاری دارد و به عنوان کارگردان نیز تجربه ساخت فیلم بازیچه را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. رضا برجی نیز مستند ساز و عکاس برجسته ایرانی است که به ویژه در حوزه عکاسی از جنگ آثار ماندگار بسیاری خلق کرده است.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.