پرده سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بازگشایی خانه‌ سینما قانونی بوده است

پرده سینما









علی جنتی درباره‌ حضور اخیرش در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره‌ حواشی بازگشایی خانه‌ی سینما، انتخاب فیلم گذشته و اعتبار مربوط به استانها در حوزه‌ی فرهنگ و هنر پاسخ داد.

 

علی جنتیبه گزارش ایسنا، وزیر ارشاد با اشاره به بازگشایی خانه سینما و اعتراضات مجلس، گفت: در جلسه‌ کمیسیون‌ فرهنگی شرکت کردیم و اعتراضاتی مبنی بر این که چرا خانه سینما باز شده است؟! مطرح شد و برخی اعضای کمیسیون معتقد بودند که ممکن است، غیر قانونی باشد. اما ما نمی‌خواهیم غیر از قانون عمل کنیم و ما طبق قانون عمل خواهیم کرد و معتقدیم این کاری که انجام شده است تاکنون طبق قانون بوده است.

وزیر ارشاد همچنین در مورد معرفی فیلم گذشته به اسکار، توضیح داد: چند ماه قبل از تشکیل دولت جدید، این گروه 12 نفره انتخاب شده بودند و افرادی که انتخاب شدند، عموماً حرفه‌ای هستند و کارگردانهایی هستند که آشنا به مباحث فنی و محتوایی هستند.

وی افزود: از بین بیش از 50 فیلم، 12 فیلم گزینه شده‌اند که جزو بهترین فیلم‌ها بوده‌اند و از بین 12 فیلم به 2 فیلم رسیده‌اند که گذشته و دربند بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه‌ جلسه‌ امروز 10 مهر ماه هیئت دولت در رابطه با اعتبار مربوط به استانها، در حوزه‌ فرهنگ و هنر هم گفت: بر اساس اعتباراتی که دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهد، تصمیم‌گیری می‌کنیم و به همان میزان که اعتبار تخصیص می‌دهند به همان میزان در مورد استانها در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: دولت اصلاحیه‌ای به مجلس تقدیم می‌کند که براساس آن اصلاحیه هر مقدار که در مجلس تصویب شود و تخصیص داده شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به استانها خواهد داد و با توجه به تنگناهای مالی که دولت دارد، باعث شده است، اصلاحیه تنظیم شود و در حال حاضر در مجلس مطرح است که ان‌شاء الله امیدواریم تصویب شود.


 تاريخ ارسال: 1392/7/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.