پرده سینما

لس آنجلس تایمز: ایران و عربستان شانس اول اسکار خارجی امسال هستند

پرده سینما









با پایان مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی، روزنامه لس‌آنجلس تایمز از نمایندگان ایران و عربستان به عنوان شانس‌های اصلی دریافت جایزه نام برده است.

 

اسکاربه گزارش ایسنا، لس‌آنجلس تایمز در پیش‌بینی خود از اسکار 2014 دو فیلم گذشته اصغر فرهادی از ایران و وجده به کارگردانی حیفا المنصور از عربستان را به عنوان دو شانس اصلی کسب اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی معرفی کرد.

این روزنامه آمریکایی موفقیت فرهادی در جوایز اسکار 2012 با فیلم جدایی نادر از سیمین را در افزایش شانس موفقیت فیلم جدیدش موثر دانسته است.

فیلم گذشته فرهادی با نمایش در جشنواره کن با بازخورد مناسب منتقدین همراه شد و توانست دو جایزه بهترین فیلم معنوی و بهترین بازگر زن (برنیس بژو) را از این رویداد معتبر به دست آورد.

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، برنیس بژو امسال می‌تواند رقیب قدری برای اسکار بهترین بازیگر زن در کنار کیت بلانشت، ساندرا بولاک و مریل استریپ باشد. گذشته از 20 دسامبر در سینماهای آمریکا به روی پرده خواهد رفت.

فیلم وجده نیز که اولین نماینده سینمای عربستان در اسکار فیلم خارجی است، به عنوان اولین فیلم به کارگردانی و نویسندگی یک زن عربستانی تا کنون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

مسلماً حیفا المنصور - کارگردان - برای ساخت فیلم در کشوری که زنان حق رانندگی ندارند، کار سختی داشته است و بیشتر این فیلم را از داخل یک ون کارگردانی کرده است.

وجده روایتگر داستان دختر 10 ساله‌ای است که دوست دارد دوچرخه داشته باشد، اما در فرهنگی زندگی می‌کند که با این مساله شکل دارد. این فیلم‌ که با بازخورد مناسب منتقدین و مخاطبان مواجه شده است، تا کنون با اکران محدود در چند سالن سینما به فروش 250 هزار دلاری دست یافته است.

کمپانی سونی کلاسیک که چهار سال است فیلم‌های برنده اسکار خارجی را توزیع می‌کند (عشق،‌ جدایی‌ نادر از سیمین، در دنیایی بهتر و راز چشم‌هایش) امسال نیز علاوه‌بر گذشته، فیلم شکار ساخته جدید توماس وینتربرگ را نیز به عنوان یکی از شانس‌های اسکار دارد.

بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز، از دیگر فیلم‌های پرامید در بخش بهترین فیلم خارجی می‌توان به فیلم گوریا نماینده سینمای شیلی‌، راکت از استرالیا، ilo ilo از سنگاپور، برنده جایزه دوربین طلای جشنواره کن و فیلم عمر، نماینده سینمای فلسطین اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.