پرده سینما

نادره ترکمانی: اتفاق بسیار خوب روزهای اخیر،رفتن میرعلایی و اصحابش از فارابی بود!

پرده سینما






 

 

 

یک کارگردان سینمای کودک و نوجوان تغییر مدیریت بنیاد سینمای فارابی را یک قدم مثبت برای مدیریت جدید سینما و اهالی سینما قلمداد کرد.

 

نادره ترکمانینادره ترکمانی مدتی پیش برای ساخت فیلم سینمایی شرتی و شپرتی پروانه ساخت دریافت کرد، درباره وضعیت تولید این فیلم به سوره سینما گفت: این فیلم مانند فیلم قبلی من گورداله و عمه قولی پیش تولید مفصلی را می‌طلبد. به علت تعدد شخصیت در فیلمنامه ما از مدتی پیش ساخت عروسک، طراحی چهره‌ها، ماکت عروسک‌ها و طراحی حرکت آنها را شروع کردیم.برای شروع تولید این فیلم با توجه به سختی جذب سرمایه برای سینمای کودک با دو اسپانسر به موافقت ضمنی رسیده ایم اما ساخت شرتی و شپرتی منوط به حمایت بخش دولتی است. برای دریافت حمایت، فیلمنامه و برآورد بودجه را به شورای حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه کردیم و منتظریم تا تکلیف این شورا از طرف جناب ایوبی مشخص شود.

کارگردان فیلم سینمایی خاله سوسکه افزود: اتفاق بسیار خوبی که در روزهای اخیر برای سینما افتاد رفتن آقای میرعلایی و اصحاب اطرافش از بنیاد سینمای فارابی بود. همین جا کن شدن این آقایان از بنیاد فارابی قدمی بسیار مثبت برای سینمای ایران است. امیدوارم در مدیریت جدید پاکسازی وسیعی در این بنیاد اتفاق بیفتد تا سینماگران در فضای سالم و حمایت‌های عادلانه به کار بپردازند.

وی در پایان گفت: همانطور که بارها در این باره صحبت کرده‌ایم وضعیت سینمای کودک و نوجوان متزلزل است و تقریبا می‌توان گفت هیچ جایگاهی در سبد فرهنگی خانواده‌ها ندارد. از این رو با تشکیل بنیاد سینمای کودک میتوان برای تاثیرگذاری فرهنگی این گونه سینمایی از زمان تولید تا اکران آثار سینمای کودک حمایت و برنامه ریزی هدف دار کرد که امیدواریم در مدیریت جدید این اتفاق در اولویت کاری قرار بگیرد.


 تاريخ ارسال: 1392/8/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.