پرده سینما

فرح‌بخش: ایوبی نمی‌تواند چهار سال در سینما دوام بیاورد

پرده سینما






 

 

 

حسین فرح‌بخش معتقد است: حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) با سیاست‌های فعلی نمی‌تواند چهار سال دوام بیاورد.

 

حسین فرحبخشاین تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگویی با ایسنا، در آستانه‌ سپری شدن 100 روز از عمر دولت یازدهم، درباره اولویت‌های این دولت در حوزه سینما و عملکردش در ماههای گذشته،گفت: ابتدا باید بگویم که به آقای روحانی که او را از سال 56 اولین‌بار در مسجد ارگ دیدم ارادت زیادی دارم و در طول دوران انقلاب هم به دلیل اعتدال‌شان ایشان را می‌ستودم و در انتخابات اخیر هم به ایشان رای دادم و معتقدم آقای روحانی در عرصه سیاست خارجی در 100 روز گذشته بسیار موفق بود.

وی در عین حال با اشتباه خواندن مطرح شدن بحث بازگشایی خانه سینما از سوی حسن روحانی اظهار کرد: به دلیل اطلاعات غلطی که به آقای روحانی دادند، ایشان در جریان مبارزات انتخاباتی‌شان گفتند که خانه سینما را باز خواهند کرد، در حالی که ایشان اصلاً نمی‌دانست که چرا این خانه بسته شده است. خانه سینما به این دلیل بسته شد که در 30 سال گذشته به محلی برای رانت‌خواران، تبدیل شده بود.

این تهیه‌کننده افزود: ایشان پس از رای آوردن عواملی را در وزارت ارشاد گذاشتند و آن‌ها نیز گفتند چون رییس جمهور قول بازگشایی خانه سینما را داده باید حتماً اجرایی شود. در این جا برای من یک سوال ایجاد می‌شود، وقتی دو نفر با هم دعوایشان می‌شود و به کلانتری می‌روند، آنجا می‌گویند روی هم را ببوسید و بیرون بروید در حالی که آن دو نفر هنوز اختلاف‌شان پابرجاست و احتمالاً پشت در دوباره دعوایشان می‌شود چون حق یک طرف ضایع‌ شده است، قضیه خانه سینما هم دقیقاً همین طور است.

فرح‌بخش ضمن انتقاد از وزیر ارشاد به دلیل انتصاب حجت‌ الله ایوبی به ریاست سازمان سینمایی ابراز عقیده کرد: ایشان با حوزه سینما آشنایی ندارد. به همین دلیل رانت‌خواران دهه 60 سینما را دور هم جمع کرده است، همین موضوع باعث شده که نه تنها اختلافات گذشته بین سینماگران کم نشود، بلکه بسیار بیشتر شده است و به همراه آن نوعی بی‌نظمی نیز ایجاد شده است.

کارگردان فیلم زندگی خصوصی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سینما از وضعیت کلی کشور رنگ و بویی ندارد اظهار کرد: همه می‌بینیم که جو عمومی کشور پس از رای آوردن آقای روحانی بسیار آرام شده و مردم امیدوار شده‌اند، به عنوان کسی که در 35 سال گذشته جریان‌های سیاسی را نظاره کرده‌ام می‌گویم که هیچ وقت چنین امیدواری در مردم ندیده بودم اما وضعیت در سینما کاملاً برعکس است و همه چیز از قبل بدتر شده است.

تهیه‌کننده فیلم نازنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد شدید از ایوبی خاطرنشان کرد: آقای ایوبی در سه جلسه با بخش خصوصی قرارهایی را گذاشتند که همه را زیر پا گذاشته است. البته نمی‌خواهم بگویم که سیاست‌های آقای شمقدری خوب بود و سیاست‌های آقای ایوبی بد است. سخن من این است که آنچه انتظار می‌رفته در سینما اتفاق بیفتد به وقوع نپیوسته است، خلاصه کلام اینکه ما از آقای روحانی بیشتر انتظار داشتیم.

وی افزود: متاسفانه در بخش فرهنگی و در یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که سینماست کسی سر کار آمده که بیشتر در فرانسه فعالیت مدیریتی داشته است، البته هر کس با ایشان جلسه می‌گذارد می‌گوید به به چه آدم خوبی اما من می‌گویم که صلاحیت مدیریت را ندارد.

فرح‌بخش در ادامه با تاکید بر اینکه ایوبی با سیاست‌های فعلی نمی‌تواند چهار سال دوام بیاورد اظهار کرد: این راهی که آقای ایوبی می‌رود به نتیجه نمی‌رسد. خدا را شکر که فعلاً می‌گویند خزانه سازمان سینمایی خالی است و ما از این بابت خیلی خوشحالیم چون حداقل رانت‌خواران کمتر می‌توانند در این مدت بخورند.

این تهیه‌کننده سینما در پایان سخنانش با خطاب قرار دادن حسن روحانی گفت: آقای روحانی! امیدوارم اطرافیان‌تان برای ارائه گزارش عملکرد 100 روزه دولت به شما اطلاعات غلط ندهند، چون حداقل می‌توان گفت معاون سینمایی‌تان تا الان در رفتار و کردار نمره رفوزگی گرفته است، امیدوارم شما تمام توجه‌تان را در سرمایه‌گذاری‌، در بحث زیرساخت سینما و ساخت سالن معطوف کنید و ریالی به تولید فیلم اختصاص ندهید، این گونه مطمئنا سنگ بنای خوب و متفاوتی را در سینمای ایران خواهید گذاشت.


 تاريخ ارسال: 1392/8/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.