پرده سینما

ایوبی: دیجیتالی کردن تمام سالن های سینما آغاز شد

پرده سینما






 

 

 

حجت‌الله ایوبی از دستور صریح و عملیاتی سازمان سینمایی نسبت به مجهز شدن سینماها به سیستم دیجیتال خبر داد و گفت: از روز گذشته 28 آبان ماه طبق دستور سازمان سینمایی به موسسه سینماشهر روند دیجیتال شدن سینماهای ایران آغاز شد.

 

حجت االه ایوبیرییس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام این خبر گفت: مهمترین وظیفه دولت رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌ها است و با توجه به وضعیت بحرانی که سالن‌های سینما با آن درگیر هستند و از جمله مشکلات سینمای ایران است، ما از روز اول حضورمان در سینما یکی از هدف‌های اصلی و اولیه‌مان را رسیدگی به وضعیت زیرساخت‌ها قرار دادیم بنابراین در این راستا و اولین قدم قرار است، سینماها را به امکانات دیجیتال مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: سینمای دنیا از سیستم نگاتیو گذر کرده است و به دیجیتال تبدیل شده است بنابراین سینمای ما نمی‌تواند با این وضعیت همگام با دنیا پیش برود و در عین حال تبدیل فیلم‌ها به نگاتیو هزینه‌هایی را برای سینماداران و سینماگران در بر دارد.

ایوبی با اشاره به وضعیت تاسف‌انگیز سالن‌های سینما در شهرستانها اذعان کرد: در راستای دیجیتال کردن سینماها چند جلسه کارگروهی با سینماداران و اهالی سینما داشتیم و با توجه به وضعیتی که مطرح کردم، به این نتیجه رسیدیم که سینمای ایران را باید از نگاتیو عبور بدهیم و همه سالن‌های سینما به سیستم یکپارچه دیجیتال تبدیل شوند.

وی توضیح داد: در زمینه‌ی دیجیتال کردن سینماها امکانات موجود در ایران بررسی شد و این حرکت توسط سینماشهر با مدیریت مجید مسچی از روز گذشته 28 آبان ماه آغاز شد و امیدواریم تا جشنواره‌ی سال آینده همه سینماها به سیستم دیجیتال مجهز شوند، البته نهایتا برنامه ریزی ما برای تجهیز کامل سینماها به سیستم دیجیتال سال آینده است بنابراین ان‌شاء الله بخش عمده‌ای از آن تا جشنواره فجر سال آینده (93) به نتیجه برسد.

ایوبی در پاسخ به اینکه اولویتان با کدام سالن‌های سینماست گفت: جدول اولویت‌ها را آقای مسچی رسما اعلام می‌کند.

رییس سازمان سینمایی در زمینه بودجه مجهز کردن سینماها به امکانات دیجیتال توضیح داد: هماهنگی‌های خیلی خوبی انجام شده مثلا با کمیسیون فرهنگی مجلس تا در این‌راستا حمایت‌های لازم را انجام بدهند. از دولت هم انتظار داریم چون قطعا بودجه سینما کفایت نمی‌کند. بنابراین آقای وزیر هم قول حمایت دادند که در حد و اندازه به این طرح بودجه بودند.

ایوبی دوباره تاکید کرد: هدف اصلی ما تجهیز تمام سینماهای کشور به سیستم دیجیتال است و از سینماهای تهران شروع شده و در عین حال اولویت اولیه با سینماهایی است که در جشنواره فیلم فجر پیش‌رو فعال هستند.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه امکانات و تجهیز سالن‌های سینما را به دیجیتال در ایران داریم؟ گفت: در ایران این امکانات و نیروی انسانی وجود دارد و کسی از خارج از کشور برای این کار نیامده است. در عین حال اختیار چگونگی تجهیز سالن‌ها را به سیستم دیجیتال را برعهده سالن‌دارها گذاشته‌ایم تا سیستم‌هایشان را انتخاب کنند بنابراین سازمان سینمایی چیزی را تحمیل نمی‌کند.


 تاريخ ارسال: 1392/8/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.