پرده سینما

کمپانی «دیسنی» رکوردی جاودانه خلق کرد

پرده سینما






 

 

 

کمپانی دیسنی با کسب درآمد چهار میلیارد دلاری رکوردی جاودانه خلق کرد.

 

کمپانی والت دیسنیبه گزارش ایسنا، کمپانی فیلم دیسنی که در سال 2013 به لطف فیلم‌های پرفروشی چون ثور 2 روزهای خوبی را تجربه می‌کند، با کسب درآمد چهار میلیارد دلاری رکوردی جاودانه خلق کرد.

به گزارس اسکرین، این شرکت اواسط ماه نوامبر به لطف موفقیت فیلم ابرقهرمانی ثور 2 یا همان ثور؛ دنیای تاریک توانست رکورد فروش سه میلیارد و 791 میلیون دلاری حاصل از فروش فیلم‌هایش در بازار جهانی که در سال 2010 به آن دست یافت را جابجا کند و به درآمد چهار میلیارد دلاری دست یابد.

کمپانی دیسنی همچنین در ماه ژوئیه به لطف موفقیت فیلم مرد آهنی 3، اولین استودیوی فیلمسازی بود که امسال در بازار منطقه آمریکای شمالی رکورد یک میلیارد دلار فروش را ثبت کرد. این کمپانی در ماه اوت نیز برای چهارمین سال پیاپی از مرز دو میلیارد دلار فروش جهانی گذشت.

ثور 2 از 8 نوامبر در سینماهای آمریکای شمالی اکران خود را آغاز کرد و تا کنون بیش از 559 میلیون دلار در سطح جهان فروش داشته است.

آلن برگمن، رییس کمپانی فیلم دیسنی اعلام کرد: فروش باور نکردنی محصولات مارول‌، دیسنی و پیکسار یک دستاورد بزرگ است و ما هنوز سه فیلم مهیج دیگر در نوبت اکران امسال داریم. ویژگی مشترک تمامی فیلم‌های محصول کمپانی بزرگ دیسنی کیفیت نیست، بلکه شخصیت‌های بزرگ و داستان‌های جهانی است که میان مردم سراسر جهان پیوند برقرار می‌کند.

کمپانی فیلم دیسنی که یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان است، در سال۱۹۲۳ به عنوان یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تأسیس شد و چندی بعد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود، صاحب یازده شهربازی و چند شبکه تلویزیونی از جمله ای‌بی‌سی شد، البته تا سال ۱۹۵۵، شرکت دیسنی فقط روی فیلم‌های کارتون کار می‌کرد و پس از آن به ساخت فیلم نیز روی آورد.


 تاريخ ارسال: 1392/9/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.