پرده سینما

سایت سی و دومین جشنواره فیلم فجر روز شنبه با طراحی ویژه رونمایی می شود

پرده سینما






 

 

 

قائم‌مقام دبیر جشنواره فجر در یک برنامه رادیویی از تلاش برای حضور کمتر افراد غیر رسانه‌ای در کاخ جشنواره و رونمایی سایتی با طراحی ویژه جشنواره فجر گفت.

 

جشنواره بین المللی فیلم فجربه گزارش فارس شب گذشته 13 آذر ماه ابراهیم داروغه‌زاده قائم مقام دبیر سی ودومین جشنواره فیلم فجر در برنامه رادیویی فانوس درباره‌ی جشنواره بین‌الملل فجر و نحوه برگزاری آن به خصوص در بخش پذیرایی گسترده در مقایسه با جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله کن و برلین توضیح داد: جشنواره فجر بسیار منحصر به فرد است و از این لحاظ که بهترین فیلم‌ها به لحاظ محتوایی و هنری جوایزی را دریافت می‌کنند، یک جشنواره حرفه‌ای است اما به لحاظ دیگر جشنواره فجر یک جشن انقلابی است و این مدت تنها زمانی است که مردم به شکل گسترده در یک جشن شادمانی شرکت می‌کنند؛ بنابراین جشنواره فجر هم به نوعی یک ضیافت است و هم یک ویترین که اهالی سینما، مدیران و منتقدان نسبت به تولیدات یک سال سینما آگاه می‌شوند.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل از آنجا که جشنواره فجر یک جشن ملی است، بعضی بخش‌های آن را نمی‌توان متوقف کرد. در واقع به لحاظ نوع حرفه‌ای برگزار کردن جشنواره، خوب است که جشنواره فجر را با جشنواره‌های دیگر مقایسه کنیم اما لزومی ندارد در مواردی از جمله برگزاری همزمان جشنواره در شهرهای دیگر چنین مقایسه‌ای صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اما این نکته هم درست است که جشنواره فجری که در برج میلاد برگزار می‌شود، باید همه چیزش حرفه‌ای باشد و در آنجا باید کمترین اشتباه را داشته باشیم. همچنین درباره سرو غذای گرم باید بگویم که این نوع رفتارها باید حرفه‌ای باشد و ویراستاری لازم در آن‌ها صورت گیرد.

داروغه‌زاده عنوان کرد: امسال که اولین سال دوره مدیریتی جدید در برگزاری جشنواره فجر است تغییرات فقط در حد ویراستاری است و از سال آینده تغییرات جدی و تأثیرگذاری در صورت لزوم برای باکیفیت‌تر بودن جشنواره انجام می‌شود.

قائم مقام دبیر جشنواره فجر همچنین درباره‌ی اینکه آیا مشخص شده چه کسانی در سال‌های گذشته صندلی اهالی رسانه را در کاخ جشنواره اشغال می‌کردند، گفت: از آنجا که سینما جذابیت‌های خاص خود را دارد به هر حال فشارهایی به دبیر و دبیرخانه جشنواره وارد می‌شده که در برخی مواقع قابل کنترل نبوده است اما قرار است امسال اگر افراد یا گروهی تمایلی ویژه‌ای برای حضور در جشنواره دارند، سالن‌های دیگری را برای آن‌ها در نظر بگیریم.

 

او خاطرنشان کرد:‌ یکی از تغییرات جشنواره امسال که تلاش می‌کنیم افراد غیررسانه‌ای کمتر در کاخ جشنواره حضور داشته باشند به سایت جشنواره مربوط می‌شود. پیش از این سایت‌هایی که به شکل آماده بودند برای فجر طراحی می‌شدند اما امسال سایت ویژه جشنواره طراحی شده که روز شنبه، 16 آذرماه رونمایی می‌شود و قرار است تمام 30 دوره جشنواره هم در آن لحاظ شود.


 تاريخ ارسال: 1392/9/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.