پرده سینما

پیمان معادی و کریستن استیوارت به جشنواره ساندنس می‌روند

پرده سینما






 

 

 

فیلم اردوگاه اشعه ایکس با بازی پیمان معادی و کریستن استیوارت در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی جشنواره ساندنس رقابت می‌کند.

 

پیمان معادیبه گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره فیلم ساندنس روز چهارشنبه اسامی 56 فیلم بخش مسابقه داستانی سی‌امین دوره جشنواره را اعلام کردند.

16 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی بخت دریافت جایزه را دارند که اردوگاه اشعه ایکس (Camp X-Ray) به نویسندگی و کارگردانی پیتر ستلر یکی از آن‌هاست. 

کریستن استیوارت، ستاره سری فیلم‌های گرگ و میش در اردوگاه اشعه ایکس نقش یک نگهبان جوان در زندان گوانتانامو را بازی می‌کند که بین او و یکی از زندانیان (با بازی پیمان معادی بازیگر جدایی نادر از سیمین) دوستی شکل می‌گیرد.

لین گریسن، جان کارول لینچ و جی. جی سوریا از دیگر بازیگران این فیلم آمریکایی هستند که اولین بار در دنیا در جشنواره ساندنس روی پرده می‌رود.

بجز 16 فیلم بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی، 16 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند آمریکایی، 12 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی سینمای جهان و 12 فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های مستند سینمای جهان حضور دارند.

امسال در مجموع 117 فیلم در جشنواره ساندنس روی پرده می‌روند. اسامی باقی فیلم‌ها در چند روز آینده اعلام خواهد شد. فیلم‌های این دوره جشنواره از بین 12218 فیلم ارائه‌شده انتخاب شده‌اند.

سی‌امین دوره جشنواره فیلم ساندنس 16 تا 26 ژانویه 2014 (26 دی تا 6 بهمن) برگزار می‌شود.

جشنواره ساندنس را رابرت ردفورد بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی سال 1984 راه‌اندازی کرد و اکنون بزرگترین اجتماع برای فیلم‌های مستقل است.

این جشنواره در پارک سیتی ایالت یوتا در آمریکا برگزار می‌شود. ساندنس مکانی برای نمایش فیلم‌های کم‌هزینه و آثار ساخته شده خارج از سیستم جریان روز هالیوود است و برندگان آن جایگاهی خاص در میان فیلم‌های هنری پیدا می‌کنند.

پارسال درام ایستگاه فروتویل به کارگردانی رایان کوگلر در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی آمریکایی جایزه بزرگ هیئت داوران همچنین جایزه تماشاگران این بخش را برد. از ایستگاه فروتویل به عنوان یکی از فیلم‌های مطرح فصل جوایز امسال یاد می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/9/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.