پرده سینما

فیلم «چ» حاتمی‌کیا در آخرین مراحل روتوش صدا و تصویر

پرده سینما






 

 

 

فیلم‌سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در آخرین مراحل روتوش صدا و تصویر است.

 

نمایی از فیلم چپژمان لشکری‌پور درباره‌ آخرین روند آماده‌سازی فیلم چ ابراهیم حاتمی‌کیا در پاسخ به سوال ایسنا، با بیان این مطلب خبر داد که فیلم در جشنواره‌ فیلم فجر پیش‌رو رونمایی خواهد شد.

نماینده فارابی در روند تولید فیلم چ یادآور شد: بحثی که آقای حاتمی‌کیا سال قبل هم داشتند این بود که فیلم وقتی برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید از کیفیت مطلوب صدا و تصویر خوبی برخوردار باشد چون در جشنواره‌ فجر علاقه‌مندان حرفه‌ای سینما به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند.

لشکری‌پور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه به همین دلیل به جشنواره‌ فجر سال قبل، فیلم نرسید،گفت: بله آقای حاتمی‌کیا تاکید داشتند که کیفیت کار، فدای سرعت آماده کردن فیلم نشود و در عین حال آماده شدن فیلم با توجه به حجم زیاد عملیات صدا، تصویر و جلوه‌های ویژه امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که از زمان پایان فیلمبرداری 20 آذر 91 تا امروز که من صحبت می‌کنم، مجموعه‌ای از همکاران فیلم در بخش‌های مختلف فنی اعم از صدا، تصویر و جلوه‌های ویژه بصورت فشرده مشغول به کار بوده‌اند تا ان‌شاء‌الله فیلم چ که یکی از پروژه‌های سنگین چند سال اخیر سینمای ایران است با احترام کامل به مخاطبین در یک شرایط استاندارد و با کیفیتی مناسب برای تماشاگران به نمایش گذاشته شود.

او خبر داد که فیلم بصورت دالبی دیجیتال آماده‌ی نمایش می‌شود و رونمایی آن در جشنواره‌ فیلم فجر خواهد بود.

لشکری‌پور با اشاره به برخی خبرهای غیر موثقی که از فیلم چ منتشر می‌شود،تاکید کرد: مجموعه سازندگان فیلم یعنی ابراهیم حاتمی‌کیا و بنیاد سینمایی فارابی این مسوولیت را به شخص بنده داده‌اند که خبرهای موثق از طریق بنده اعلام شود.

وی درپایان گفت: فیلم در آخرین مراحل چک صدا و تصویر است.

عوامل فیلم چ عبارتند از:نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کننده بنیاد سینمایی فارابی، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، تدوین: مهدی حسینی ‌وند، صداگذاری: علی علویان، صدابردار: بهمن اردلان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: هادی اسلامی، مشاور و معاون امور فنی: مهدی زواری، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر تولید: سید علی قائم مقامی.

فیلم چ ابراهیم حاتمی‌کیا دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران را در جریان یکی از عملیات‌هایش روایت می‌کند.

بازیگران اصلی فیلم سینمایی چ، فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند.


 تاريخ ارسال: 1392/9/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>محمد:

با سلام و خسته نباشید . سایتتون عالیه . فیلم چ قطعا فیلم خوبی خواهد بود فقط یه خواهش از مدیران سایت . خواهشا از روند ساخت و نمایش فیلم روز رستاخیز گزارشی تهیه کنید

0+0-

يكشنبه 1 دي 1392




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.