پرده سینما

ضوابط اكران سال 93 در مسیر نهایی شدن است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

جلسه بررسی ضوابط اکران سال 1393 در سازمان سینماییبا برگزاری سومین جلسه تدوین آیین نامه و ضوابط نمایش سال 93، بحث و گفت و گوهای پیشین تهیه كنندگان و سینما داران در فضایی توأم با همفكری و همدلی ادامه یافت و  تدوین ضوابط  و مقررات اكران سال آینده در مسیر نهایی شدن قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه سوم كارگروه كه مطابق روال جلسات گذشته  در سازمان سینمایی و  با حضور محمد احسانی،  معاون آثار و فعالیت های سینمایی  و نمایندگان صنوف  سینمایی مرتبط با موضوع اکران  برگزارشد، پیشنهادات مختلف اعضاء در خصوص ایجاد شرایط هر چه بهتر برای اكران در سال 93 به نحوی كه  با استفاده بهینه از ظرفیت نمایش در سالن های سینما ، گردش اقتصادی مناسبی در چرخه اكران  به وجود بیاید مورد بررسی قرار گرفت .

بنا براین گزارش ، علیرغم  تفاوت در ماهیت منافع  اكران بین تهیه كننده و سینما دار ، میل جمعی اعضای جلسه برای رسیدن به نتیجه ای جامع و كامل  برای منفعت كلی  سینما ی ایران بسیار قابل تحسین  بود.

طرح های ارائه شده از سوی اعضاء ، محور بحث و گفت وگوهای این جلسه  قرار داشت كه عمده موضوعات آن در خصوص  تدوین ضوابط با محوریت عدالت و اعتدال و با  در نظر گرفتن  شرایط عرضه و تقاضا  و تأمین مصالح و منافع سینمای ایران بود. تشكیل شورای عالی اكران برای حكمیت در خصوص موضوعات خاص و موارد استثنایی نمایش فیلم هم از دیگر پیشنهاداتی  بود كه در این جلسه مطرح شد .

جلسه صبح امروز -شنبه 30آذر- با حضور علیرضاسرتیپی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، علی آشتیانی پور، سید جمال الدین ساداتیان،  محمد رضا صابری، محمد قاصد اشرفی، علیرضا داوود نژاد، غلامرضا فرجی، محمد احسانی و محمد رضا فرجی در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز سه شنبه  همین هفته – 3 دی  - برگزار خواهدشد .

 


 تاريخ ارسال: 1392/9/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.