پرده سینما

سرانجام سینما «قدس» تعطیل شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعطیلی سینما قدس تهرانپس از اعلام مالکان سینما «قدس» مبنی بر تعطیلی این سینما به دلیل ضرردهی و شرایط نامساعد مالی این سینمای قدیمی دیگر از امروز چهارشنبه 18 دی‌ماه فعالیت نخواهد کرد. یکی از کارکنان این سینما به خبرنگار ایسنا گفت: دیروز 17 دی‌ماه آخرین روز فعالیت این سینما بود و امروز نسخه فیلم جیب‌بر خیابان جنوبی که تا روز گذشته در پرده این سینما بود، به پخش‌کننده فیلم تحویل داده خواهد شد. او اضافه کرد: همچنین تمام عکس‌های فیلم جیب‌بر خیابان جنوبی از سردر سینما کنده شده است.

پبش از این محمدرضا نصیری‌نژاد در گفت‌و‌گویی اظهار کرده بود: ‌با تحویل نسخه فیلم جیب بر خیابان جنوبی به علی سرتیپی، سینما قدس را تعطیل می‌کنیم تا درباره ادامه فعالیت فکر کنیم، چرا که قادر به تامین هزینه‌های سینما نیستیم و وزارت ارشاد هم تماسی با ما نداشته است.

رییس انجمن سینماداران کشور هم چندی قبل به خبرنگار ایسنا گفته بود: به طور شفاهی مساله سینما «قدس» را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردم و قرار شده با مالک سینما جلسه‌ای داشته باشند تا مشکلات را بررسی کنند. امیدوارم کمکی برای حل مشکل این سینما و نیز دیگر سینماهای کشور انجام شود.

محمدقاصد اشرفی هم‌چنین بیان کرد: این مشکل فقط مختص سینما «قدس» نیست و همه سینماهای کشور در معرض خطر تعطیلی قرار دارند. او ادامه داد: با توجه به اینکه فیلم‌های سینمایی روز به روز بی‌کیفیت‌تر و نازل‌تر می‌شوند، مردم از سینماها رویگردان شده‌اند و حاضر نیستند وقت و هزینه صرف کنند تا این فیلم‌ها را ببینند؛ به همین دلیل این مساله‌ی مهم یکی از دلایلی است که باعث شده 90 درصد سینماهای کشور با سالن‌های خالی به حیات خود ادامه دهند. سینماها تحت فشارهای مختلفی از سوی شهرداری و اداره مالیات هستند و هرچه در این‌باره پیگیری کردیم تا همکاری بیشتری با سینماداران صورت گیرد کسی به حرف ما توجهی نکرد بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه در خاموشی و سکوت، مرگ سالن‌های سینما را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه این اواخر تعداد بیشتری از سالن‌های سینما در معرض مصادره‌ی بانک‌ها قرار گرفته‌اند، گفته بود:این در حالی است که مسئولان به طور مداوم از کمبود سالن‌های سینما صحبت می‌کنند، اما از طرف دیگر سالن‌های موجود در حال تعطیل شدن هستند.

 

سینما «قدس» در سال 1346 با نام «پولیدور» در ضلع جنوب غربی میدان ولیعصر (عج) تهران تاسیس شد و جزو چند سینمای قدیمی است که در تهران فعال بود.


 تاريخ ارسال: 1392/10/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.