پرده سینما

ده فیلم مهم به جشنواره‌ی فجر اضافه شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حامد بهداد و طناز طباطبایی در آریش غلیظده فیلم مهم به جشنواره‌ی فجر اضافه شدند. به گزارش ایسنا، هیات داوران جشنواره فیلم فجر به تازگی، 8 فیلم را برای نمایش در بخش‌ مسابقه جشنواره‌ی فجر و فیلم‌های خانه پدری و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو را به بخش خارج از مسابقه به لیست قبلی اضافه کردند که در اینجا مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

 

 

آرایش غلیظ

 

قصه‌ی این فیلم به گفته کارگردان اش، ‌حمید نعمت‌الله، درباره کلاهبرداری است و حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، علی عمرانی، جمال اجلالی، هومن برق‌نورد و امیر بدری از بازیگران آن هستند. این فیلم به نویسندگی نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست،‌ در تهران، کیش، بندر لنگه و بندر کنگ جلوی دوربین رفته و فیلمبرداری آن چند روز قبل به پایان رسیده است.

 

 

اشباح

 

مهتاب کرامتی در فیلم اشباح ساخته داریوش مهرجوییجدیدترین فیلم داریوش مهرجویی را محمود کلاری فیلمبرداری کرده است و مهتاب کرامتی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی‌نیا، هنگامه حمیدزاده و امیرعلی دانایی در آن حضور دارند.

در خلاصه‌ی فیلمنامه اشباح آمده است:« تیمسار سلیمانی که درگیر مسائل حاد زندگی است با همسر خود دچار مشکلات عجیبی می‌شود. سارا در کشاکش زندگی پرتلاطم با تیمسار به فکر رهانیدن خود از زندگی است و در تقابل عشق و عقل که در قاموس مقررات جاری او نمی‌گنجد و...»

 

خواب‌زده‌ها

 

خواب زده‌ها آخرین ساخته فریدون جیرانی یک کمدی عاشقانه است که داستان دختری با نام نازگل مشرقی دختر مجرد جنوب شهری را روایت می‌کند که به دلیل مشکلات اقتصادی زندگی‌اش در حال فروپاشی است. آشنایی اتفاقی وی با فیروز نشاط کارخانه‌دار مجرد زندگی‌اش را دچار حادثه‌های جدیدی می‌کند...

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا، رویا میرعلمی، حسن تسعیری و اکبر عبدی حضور دارند. رحمان سیفی آزاد تهیه و مسعود سلامی به عنوان مدیر فیلمبرداری این فیلم را برعهده داشته‌اند.

 

 

ردکارپت

 

رد کارپت ساخته رضا غطارانرضا عطاران در خلاصه داستان فیلم خود آورده است: «شما که غریبه نیستی، من 38 سال از خدا عمر گرفتم، 13 سال تئائر کار کردم، هنوز وضعیتم اینه، هیچی به هیچی، بالاخره باید کاری می‌کردم دیگه، اونور فکر می‌کنم می‌تونم کار کنم، می‌تونم شکوفا بشم

در این فیلم که بخش‌هایی از آن در فرانسه و حاشیه‌ی جشنواره‌ی کن فیلمبرداری شده است،‌ رضا عطاران، سوسن پرور، مارک انصاری، امیر نوری، کریستین بی‌فورت، حسین سلیمانی، ماجین موسوی، جمال هاشمی، هانی صالحی، ماریلو مینگ لانا، حسین یار یار، عبدالله صالحی، راد پورجبار، اندی کروک، فرشاد نجفی اسداللهی، محمد جواد علینقیان، عبدلیا صالح، امیر فلاحت‌نژاد، ملیحه خسروانی، مطهره کثیری و علی سرتیپی به عنوان بازیگر حضور دارند.

 

 

شیار 143

 

نرگس آبیار شیار 143 را با موضوع دفاع مقدس و با حضور سید محمد حسینی،‌ وزیر ارشاد وقت،‌ تیر ماه امسال در سرچشمه‌ی کرمان کلید زد.

مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی و ... بازیگران اصلی «شیار 143» هستند.

 

 

شیفتگی

 

علی زمانی عصمتی در فیلم خود داستان زنی به نام شایسته را روایت می‌کند که بیش از سی سال است وجه زنانه خود را فراموش کرده است. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام غوغا و کمک به او برای رفع گرفتاریش خود نیز دچار دگردیسی می‌شود.

در شیفتگی که علی زمانی عصمتی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تدوین را هم بر عهده داشته است،‌ بازیگرانی همچون رویا تیموریان، افسانه چهره‌آزاد، لیلا زارع،‌ سحر عبدالهی،‌ بهداد رویان،‌ هومن اشکبوس، مهسا ظریف،‌ شایان ترابیان،‌ مرتضی نسیم سبحان،‌ لیلا بارگاهی،‌ مجتبی لاله زاری،‌ امیر جلالی،‌ امیر زمانی، حسن عالم‌زاده، جمیله ستوده‌نیا، مهری زمانی و... حضور دارند.

 

فصل فراموشی فریبا

 

فصل فراموشی فریبا فیلمی است با رویکردی مستند نما که اکثر نماها روی دست فیلمبرداری شده و بسیاری از صحنه‌ها به شکل دوربین مخفی از ترکیب بازیگران و مردم عادی که نمی‌دانستند در مقابل دوربین قرار گرفته‌اند، فیلمبرداری شده است.

در این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی، بازیگرانی همچون ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی و ... حضور دارند.

فیلم فصل فراموشی فریبا داستان زنی است با گذشته تاریک و غیر متعارف که زندانی عشقی شده است که سرنوشتی تراژیک برایش رقم می‌زند.

 

 

مردن به وقت شهریور

 

مردن به وقت شهریور ساخته هاتف علیمردانیاین فیلم به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هاتف علیمردانی داستان سیناست که فقط چند ماه فرصت دارد تا در کنکور قبول شود.

در مردن به وقت شهریور حمید فرخ‌نژاد، هانیه توسلی، نازنین بیاتی، نوید لایقی مقدم، صبا گرگین پور، ترلان پروانه، پروین ملکی و حسام محمودی بازیگران اصلی هستند.

 

 

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو

 

آخرین ساخته روح‌الله حجازی سال گذشته قبل از جشنواره فیلم فجر به نمایش درنیامد و در رفتاری دوگانه در دوره مدیریتی گذشته، 6 ماه بعد موفق به دریافت پروانه نمایش شد. با این حال به دلیل حضور در جشنواره‌های خارجی به بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حضور مهمانان آقای محمودی و بانو، زندگی مشترک آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد

حمید فرخ نژاد، ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسمخانی و ترلان پروانه بازیگران این فیلم هستند.

 

 

خانه پدری

 

خانه پدری بالاخره پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان به بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر راه یافت.

آخرین ساخته‌ی سینمایی کیانوش عیاری است که داستان آن از اواخر دوره‌ی قاجار و اوایل دوره‌ی پهلوی آغاز می‌شود. این فیلم درباره‌ی پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد. تاثیر این اتفاق در 6 دهه در «خانه‌ی پدری» روایت می‌شود.

 

در این فیلم مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.


 تاريخ ارسال: 1392/10/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.