پرده سینما

«خانه پدری» بدون ممیزی روی پرده می‌رود

پرده سینما






 

 

 

فیلم سینمایی خانه پدری ساخته کیانوش عیاری بدون ممیزی در سی و دومین جشنواره بین المللی فجر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

 

نمایی از فیلم خانه پدریبه گزارش مهر، شنیده ها حاکی از آن است که مردم و اهالی رسانه در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شاهد ارائه نسخه‌ای از آخرین فیلم سینمایی کیانوش عیاری هستند که پیش از این در دولت دهم در ساختمان سازمان سینمایی در ارشاد برای تعدادی از خبرنگاران و منتقدان به نمایش در آمد.

این فیلم برای نمایش در جشنواره فجر هیچ تغییری به لحاظ ممیزی نکرده است و فقط نسخه کامل تری به لحاظ فنی به نمایش درمی‌آید و در نسخه جدید صداگذاری و تصحیح رنگ انجام شده است. همچنین قرار است در این هفته کیانوش عیاری برای دریافت پروانه نمایش داخلی و خارجی این فیلم اقدام کند.

خانه پدری در بخش خارج از مسابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده ولی هنوز مشخص می‌شود در میان سینماهای مردمی این رویداد چند نمایش دارد و آیا این سانس ها محدود است یا خیر.

فیلم خانه پدری پیش از این در جشنواره بین المللی ونیز به نمایش درآمده و بر اساس مقررات جشنواره فجر فیلمی که قبل از این جشنواره در یک رویداد بین المللی روی پرده رفته باشد، نمی‌تواند در بخش سودای سیمرغ رقابت کند.

در فیلم خانه پدری مهدی هاشمی، مهران رجبی، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و … به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به زندگی یک خانواده در 6 دهه می‌پردازد.

آخرین ساخته عیاری از سال 89 در دولت دهم توقیف شد و به تازگی مشکل فیلم برطرف شده و قرار است در جشنواره فجر به نمایش در آید.


 تاريخ ارسال: 1392/11/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.