پرده سینما

پرتو مهتدی درگذشت

پرده سینما






 

 

 

پرتو مهتدی مترجم و نویسنده سینمایی صبح امروز به دلیل ابتلا به سرطان روده بزرگ در بیمارستان تهران کلیلنیک دار فانی را وداع گفت.

 

زنده یاد پرتو مهتدیبه گزارش سایت پرده سینما مهتدی متولد شهریور 1330 در تهران بود. مهتدی پیش از انقلاب در رشته سینما-تدوین تحصیل کرد و در مقطعی کارمند تلویزیون بود.

پرتو مهتدی که چند روز پیش از بیمارستان مرخص و در آسایشگاه سالمندان بستری شده بود صبح امروز در حالی که روز گذشته دوباره به بیمارستان منتقل شده بود درگذشت.

او که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط بود، سابقه همکاری با مجلات فیلم و دنیای تصویر را داشت و سال‌ها دبیر سرویس سینمایی جهان هفته‌نامه سینما بود. مهتدی همچنین سال‌ها با بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر همکاری کرد.  

چندی قبل و در هفتمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایران، از سال‌های فعالیت پرتو مهتدی با حضور وی تقدیر شود که او به دلیل بیماری نتوانست به این مراسم بیاید اما بزرگداشت او برگزار شد.

مهتدی در دهه 1360 و اوایل دهه 1370 در چند پروژه سینمایی از جمله جدال، خانه ابری، صعود، گلنار، زیر بام‌های شهر، دستمزد، سیرک بزرگ، بچه‌های طلاق و مدرسه پیرمردها، به عنوان منشی صحنه یا دستیار کارگردان حضور داشت.

اسکارلت، غریبه، چشم به راه، در پناه عشق و عشق دوباره، از جمله کتاب‌هایی است که او به فارسی ترجمه کرده است.

پیکر پرتو مهتدی چهارشنبه نهم بهمن‌ ساعت 9 صبح از مقابل خانه سینما در خیابان بهار تشییع می‌شود. مراسم یادبود او جمعه از 18 تا 19 در مسجد الجواد در میدان هفت تیر برگزار خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.