پرده سینما

هیچ مانعی سر راه تولید فیلم‌های كیمیایی و بیضایی وجود ندارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسعود کیمیاییمدیركل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت ارشاد اسلامی درباره عدم تولید پروژه‌های مقصد (بهرام بیضایی)و تبعید سایه‌ها (مسعود كیمیایی) توضیحاتی ارائه كرد.

علیرضا سجادپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره وضعیت پروژه‌ سینمایی مقصد كه علی‌رغم كسب پروانه ساخت موفق به تولید نشده‌، گفت: من نظر خاصی در این باره ندارم، ما پروانه ساخت فیلم را صادر كردیم، و وقتی این پروانه صادر می‌شود، یعنی موضوع تمام شده است، و حالا اگر بعد از آن بحث‌هایی بین كارگردان و تهیه‌كننده بوجود می‌آید، بحث‌های خودشان است.

وی ادامه داد: وقتی پروانه ساخت به فیلمنامه‌ای داده می‌شود، خیلی واضح است كه كار تمام شده است.

مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت وزارت ارشاد اسلامی در این باره كه تولید این فیلم مشروط به اعمال تغییراتی است یا خیر، گفت: ما در هنگام صدور پروانه، توصیه، پیشنهادات و رعایت ملاحضات كلی را به همه تهیه‌كنندگان با حضور كارگردان ابلاغ می‌كنیم كه برای همه فیلم‌ها انجام شده، اما این كه مانعی برای تولید این فیلم ایجاد شده باشد باید بگویم خیر، من چنین چیزی به یاد نمی‌آورم.

سجادپور گفت: حالا بحث‌های بعد از آن كه تهیه‌كننده اعمال تغییراتی را مدنظر داشته باشد، به شرطی كه حدود داستان تغییری نكند، دیگر به عهده خود تهیه‌كننده است ولی این سوال را نباید من پاسخ بدهم.

وی درباره عدم تولید فیلمنامه تبعید سایه‌ها كه در اولین سری صدور پروانه ساخت‌های معاونت سینمایی جدید پروانه ساخت آن صادر شده بود، گفت: آقای كیمیایی در این مورد گفته‌اند كه قرار بوده بنیاد سینمایی فارابی از این فیلم حمایت كامل كند و چون فارابی آمادگی و امكان آن را ندارد، ایشان شروع به تولید كار دیگری كرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بهرام بیضایی پروانه ساخت مقصد را به تهیه‌كنندگی مهدی كریمی دریافت كرد ولی هنوز موفق به تولید آن نشده است. پروانه ساخت تبعید سایه‌ها نیز به كارگردانی و تهیه‌كنندگی مسعود كیمیایی صادر شده است.


 تاريخ ارسال: 1389/1/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.