پرده سینما

امید به ساخت تولیدات مشترک را برای سینمای ایران

پرده سینما






 

 

 

هفدهمین بازار بین المللی جشنواره فیلم فجر امسال در ساختمان اصلی برج میلاد، در فضایی باز تر و با میهمانان بیشتری برگزار شده است.

 

به گزارش سایت پرده سینما و اعلام مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، وحید اسفندیاری مدیر بازار فیلم در روز دوم بعد از بازگشایی اعلام کرد که امسال ۸۱ تولید کننده بین المللی به بازار دعوت شده اند و این امید وجود دارد که دعوت از این تولید کنندگان خارجی شرایط اولیه ساخت تولیدات مشترک را برای سینمای ایران فراهم کند.

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از هفتاد نماینده از جشنواره های بین المللی نیز در بازار فیلم حضور دارند که می تواند زمینه ساز دعوت از فیلم های بلند،کوتاه و مستندی باشد که توسط ۴۲ شرکت تولید و پخش ایرانی در بازار عرضه می شوند.

اسفندیاری از تلویزیون اسلونی ، تلویزیون مجارستان و تی وی پلسکا لهستان به عنوان بهترین خریداران سالهای اخیر بازار فیلم فجر نام برد وگفت: امسال هم از این تلویزیون ها دعوت کرده ایم تا در بازار فیلم فجر حضور داشته باشند و از بین فیلم های ایرانی انتخاب کنند .

او تاکید کرد : نتیجه نشست ها و دیدارهایی که در بازار فیلم اتفاق می افتد، مدتی بعد مشخص می شود و مهم این است که بتوانیم در جشنواره فیلم فجر شرایط کلید خوردن پروژه ها ، و سرمایه گذاری و خرید و فروش ها را ایجاد کنیم . مثلاً امسال  تاجیک فیلم  که نهادی شبیه به بنیاد سینمایی فارابی در تاجیکستان است در یکی از بهترین غرفه های مارکت حضور دارد و علاقمند به تولید مشترک با ایران هم هست باقی کار می ماند به اینکه فیلمسازان و تهیه کنندگان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وحید اسفندیاری در پایان گفت: امسال حضور کشورهای عربی در بازار فیلم کنترل شده و از بین تعداد زیاد شرکت های عربی متقاضی حضور در بازار فیلم ایران کمپانی های مشخصی گزینش شدند .

وی دلیل این اقدام را تلاش و انگیزه این شرکت ها برای فروش آثارشان در بازار ایران دانست و گفت ما در این دوره سعی کردیم بیشتر خریدار دعوت کنیم .

هفدهمین بازار بین المللی فیلم فجر فردا سه شنبه ۱۵ بهمن به کار خود پایان می دهد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.