پرده سینما

شکایت یک فیلمنامه‌نویس از تام کروز

پرده سینما






 

 

 

یک فیلمنامه‌نویس آمریکایی با شکایت از تام کروز خواستار دریافت غرامت یک میلیارد دلاری شد.

 

تام کروزبه گزارش ایسنا، یک فیلمنامه‌نویس آمریکایی به نام تیموتی پاتریک مک‌لاناهان مدعی شده است که آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن که در گیشه آمریکای شمالی و سایر نقاط جهان موفق‌تر از دیگر فیلم‌های ماموریت غیرممکن بود از روی فیلمنامه او ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مک‌لاناهان ادعا کرده است که قسمت چهارم این سری از فیلم‌ها در ژانر جاسوسی با عنوان ماموریت غیرممکن: پروتکل روح به کارگردانی برد برد که در سال 2012 به فروش رکوردشکن بیش از 693 میلیون دلار رسید از روی فیلمنامه‌ای که او در سال ۱۹۹۸ نوشته، ساخته شده است.

به همین دلیل او در دسامبر ۲۰۱۳ از تام کروز، بازیگر و تهیه‌کننده این فیلم، کمپانی پارامونت و چند شرکت فیلمسازی مرتبط با این فیلم شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت یک میلیارد دلاری شده است.

مک‌لاناهان می‌گوید که او فیلمنامه‌اش را برای آژانس ویلیام موریس فرستاده اما کارشناسان این آژانس با این توجیه که این فیلمنامه برای ساخت فیلم مناسب نیست آنرا رد کرده‌اند، این در حالیست که تا کنون تام کروز و شرکت‌های سازنده فیلم هنوز به این شکایت واکنشی نشان نداده‌اند.

اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های اکشن ماموریت غیرممکن در سال 1996 با بودجه‌ای 80 میلیون دلاری به کارگردانی «برایان دی پالما» به سینماها آمد و در نهایت به فروش بالغ بر 457 میلیون دلار دست یافت. جان وو کارگردانی قسمت دوم این مجموعه را با عنوان در سال 2000 ساخت و در مجموع به فروش بیش از 546 میلیون دلار رسید. در سال 2006 قسمت سوم این فیلم به کارگردانی جی.جی آبرامز به موفقیت همتای نسخه‌های قبلی دست نیافت و به فروش 398 میلیون دلاری رسید.

تا کنون 500 میلیون دلار برای ساخت چهار قسمت اول ماموریت غیرممکن هزینه شده است و این فیلم‌ها در مجموع به فروش دو میلیارد و 94 میلییون دلار دست یافته‌اند. همچنین قرار است پنجمین قسمت از مجموعه فیلم هیجانی و اکشن ماموریت غیرممکن در دسامبر سال 2015 با بازی تام کروز میهمان سینماهای جهان خواهد بود.

همچنین قرا است کمپانی فیلم پارامونت قسمت پنجم این مجموعه را به کارگردانی کریستوفر مک کوایر و نقش‌آفرینی تام کروز را از 25 دسامبر 2015 راهی سینماها می‌کند. تام کروز در قسمت پنجم باردیگر نقش اتان هانت را بازی ‌می‌کند و این‌بار مقابل دوربین مک‌کوایر می‌رود که پیش از این نیز در سال 2012 در فیلم چک ریچر همکاری کرده بودند. فیلمنامه این فیلم را نیز جاش اپلبام و آندره نمک بر اساس ایده اولیه ای از تام کروز و جی جی آبرامز، تهیه کننده و کارگردان قسمت سوم نوشته‌اند.

تام کروز، بازیگر و تهیه کننده 51 ساله آمریکایی تا کنون چند بار نامزد جایزه اسکار شده است. وی همچنین سه جایزه‌ی گلدن گلوب را برای فیلم‌های متولد چهارم جولای، جری مگوایر و مگنولیا در کارنامه‌ سینمایی‌اش دارد.


 تاريخ ارسال: 1392/11/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.