پرده سینما

عسگرپور: سال بعد شمارش آرای تماشاگران جشنواره فیلم فجر الکترونیکی می شود

پرده سینما






 

 

 

مهدی عسگر پور مدیرعامل خانه سینما گفت: تلاش داریم که از سال بعد شمارش آرای برای انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران به صورت الکترونیکی انجام شود.

 

عسگرپورمحمد مهدی عسگر پور مدیرعامل خانه سینما در گفتگو با تسنیم در خصوص نحوه نتایج آرای تماشاگران گفت: شمارش آرای تماشاگران جشنواره یک کار کاملاً فیزیکی است که از سوی خانه سینما صورت می گیرد و صندوق ها پس از هر نمایش با حضور نمایندگانی که بر این کار نظارت می کنند شمارش می شود.

عسگرپور در ادامه گفت: این که قبل از این چه فرآیندی رخ می دهد که مخاطب نظر خود را به این صورت اعلام می کند اصلاً مرتبط با خانه سینما نیست و نظرات آنها برمی گردد به گرایشهای اجتماعی، فکری و فرهنگی سیاسی که تماشاگران دارند و مربوط به قبل از انداختن رای تماشاگران به صندوق است و اصلاً مربوط به  خانه سینما نیست و آنچه در شمارش آرا صورت می گیرد به ما برمی گردد.

مدیرعامل خانه سینما همچنین در مورد اینکه آیا  نحوه شمارش آرا نسبت به سالهای قبل تغییر کرده است گفت: هیچ تغییری نکرده است و فقط امسال فرمول شمارش آرا را اعلام کردیم و اینکه صندوقی که مردم در آن رای می اندازند به چه صورتی شمارش می شود.

وی در ادامه افزود: در این فرآیند مشخص می شود که آیا همه سالن ها معیار هستند و اینکه چگونه می شود حالت مساوی برای اکران همه فیلمها رعایت کرد تا همه  فیلمها شرایط یکسانی را در رای گیری تجربه کنند. به همین دلیل سعی کردیم که این ها را به صورت شفاف تر اعلام کنیم.

عسگر پور در آخر افزود : گام بعدی که خانه سینما بنا هست انجام دهد الکترونیکی کردن آرای تماشاگران است که تلاش داریم از سال بعد این کارانجام شود.

براساس اعلام ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، باتوجه به تنوع و پراکندگی سانس های نمایش فیلم های  بخش سودای سیمرغ  و به منظور رعایت عدالت در خوشه برداری از سانس های نمایش برای تمامی فیلم های این بخش، دریافت آرای تماشاگران به این شرح اعمال می شود :

از میان نمایش های  نوبت های اول  ( پیش از ساعت 16 ) ، 6 سانس از میان نمایش های میانه  (از ساعت  16  تا 20 ) و 5 سانس از میان نوبت های نمایش شبانه ( از ساعت 20 به بعد).


 تاريخ ارسال: 1392/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.