پرده سینما

محکومیت نشان دادن تصویر ذوات مقدسه در جشنواره فجر

پرده سینما






 

 

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: بر خلاف نظر عموم مراجع مبنی بر عدم جواز نشان دادن تصویر ذوات مقدسه در فیلم‌ها، در فیلمی در جشنواره فجر این ذوات نشان داده شد.

 

نمایی از فیلم رستاخیزبه گزارش فارس از قم آیت‌الله سید محمد‌علی علوی‌گرگانی به صدور بیانیه‌ای در زمینه فیلم‌های جشنواره پرداخته است که در متن این بیانیه آمده است: متأسفانه در آستانه سی و پنجمین بهار انقلاب که با اعتقاد و ایمان مردم و رهبری مراجع عظام مخصوصاً امام خمینی(ره) به بار نشست بر خلاف نظر عموم مراجع مبنی بر عدم جواز نشان دادن تصویر ذوات مقدسه در فیلم‌ها، در فیلمی در جشنواره فجر این ذوات نشان داده شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضوع نوعی بی‌احترامی و بی‌توجهی به نظر دینی مراجع تقلید است و باعث حرمت‌شکنی عظمت امامزادگان بزرگوار خواهد شد بنابراین اینجانب این عمل را محکوم می‌کنم.

شکی نیست که اینگونه رفتارها در سایه سهل‌انگاری وزارت ارشاد محقق شده است که باعث سوءاستفاده برخی فیلمسازان شده است بنابراین توصیه می‌شود وزارت محترم ارشاد در نظارت‌های خود دقت بیشتری به خرج داده و شرایط و نکات شرعی را رعایت کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه تصریح شده است: طبیعی است عدم توجه به نصایح علما موجب کم‌رنگ شدن اعتماد قشر متدین به دستگاه‌های فرهنگی شده و کم‌رنگ شدن عظمت امامزادگان موجب توبیخ و بلکه عقاب الهی در قیامت خواهد شد و همه مسئولان باید خود را برای جوابگویی در روز حساب آماده کنند.

امید است خداوند شفاعت ذوات مقدسه و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را نصیب ما و شما کند.


 تاريخ ارسال: 1392/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.