پرده سینما

سجادپور: برخی فیلم‌ها پروانه نمایش خارج از کشور دریافت نمی کنند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا سجادپورسید علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی ضمن اشاره به احتمال صادر نشدن پروانه نمایش خارج کشور برای برخی فیلمها تاکید کرد به هیچ کشور یا مدیر خارجی سینمایی و غیر سینمایی در هر پست و مقامی اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهیم.

سید علیرضا سجادپور مدیر اداره کل  نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره احتمال  صادر نشدن مجوز نمایش خارج از کشور برای چند فیلم  به خبرنگار مهر گفت:این احتمال درباره چند فیلم وجود دارد. مانند کتاب قانون که  از نمایش داخلی ان حمایت شد، اما مجوز نمایش خارج از کشور نگرفت .

وی افزود: ترجیح می‌دهم عناوین این فیلم ها اعلام نکنم و هم اکنون در حال بررسی هستیم، تا درباره این موضوع تصمیم قطعی بگیریم. البته به یکی از صاحبان فیلم ها تذکر داده ایم تا بدون نظر اداره  ارزشیابی و نظارت برای پخش ویا حضور در بازارهای بین المللی فیلم و نمایش درجشنواره های خارجی اقدامی نکنند. این موضوع به زودی به صاحبان فیلم‌ها اعلام می شود.

سجادپور همچنین درباره شایعه تحریم سینمای ایران توسط برخی  جشنواره های خارجی گفت: ما به هیچ کشور  یا مدیر خارجی سینمایی و غیر سینمایی در هر پست و مقامی  اجازه دخالت در امور داخلی کشور خود را نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر اتفاقی در ایران می افتد فقط به مردم این کشور مربوط می شود.  دیگران حق هیچ دخالتی ندارند. هر محفلی در هر درجه و اهمیتی باشد ما کوچکترین اجازه‌ای به انها برای چنین موضوعاتی نمی دهیم. اگر هم مجامع  سینمایی بخواهند از حدود خود خارج شوند ما  انها را تحریم می کنیم و قطعا  برخورد خواهیم کرد.

سجادپور خاطر نشان کرد:ما از فیلمسازان ایرانی نیز انتظار داریم از منافع ملی خود در قبال چنین موارد و دخالت‌هایی  حمایت کنند . مطمئن هستیم این اتفاق هم  می‌افتد و انها نیز با ما همراه می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات پروانه ساخت و نمایش در سال 89 گفت:  از اسفند 88 اعلام کردیم که در هفته اول بعد از تعطیلات نوروزی جلسه ای نخواهیم داشت و تمامی این امور از هفته آینده به طور مداوم برگزار می شود.

مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد درباره نماینده خانه سینما در جلسات پروانه ساخت، عنوان کرد: خانه سینما نماینده جدید خود را کمی بعد از بیرون کشیدن دومین نماینده خود از این شورا اعلام کرد و ما درباره این موضوع و این نماینده منتظر نظر نهایی آقای شمقدری معاونت سینمایی هستیم..

وی همچنین درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش فیلم آتشکار گفت: پروانه نمایش فیلم  اواخر سال گذشته صادر شد. اما همانطور که می دانید همزمان با پروانه نمایش باید پروانه مالکیت نیز صادر شود به همین دلیل پروسه این موضوع به امسال موکول شد. خوشبختانه مشکل پروانه مالکیت نیز برطرف شد . من روز گذشته این پروانه را امضاء کردم و امروز می توانم با قطعیت اعلام کنم که مشکل این فیلم به طور کامل برطرف شده است.

سجادپور در پایان درباره اصلاحات انجام شده دراین فیلم عنوان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی برای انجام اصلاحات با محسن امیر یوسفی کارگردان فیلم داشتیم و اندکی ممیزی بر فیلم اعمال شده است. این فیلم هم اکنون برای اکران هیچ مشکل خاصی ندارد ولی قطعا باید با در نظر گرفتن رده سنی اکران می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1389/1/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.