پرده سینما

احمد مسجد جامعی در پشت صحنه‌ی فیلم فرمان‌آرا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از چپ به راست: احمد مسجدجامعی، بهمن فرمان آرا، عبدالحسین مختاباد، و... پایین : منیژه حکمتاحمد مسجدجامعی (رییس شورای شهر تهران) به پشت صحنه‌ی فیلم جدید بهمن فرمان‌آرا، دلم می‌خواد رفت و اظهار خرسندی کرد از اینکه این کارگردان پس از شش سال موفق به ساخت فیلم شده است.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که اول اسفند ماه انجام شد، گروه در خانه‌ای که یکی از لوکیشن‌های فیلم است، مشغول فیلمبرداری بودند.

رییس شورای شهر تهران را در این دیدار، عبدالحسین مختاباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مهندس مرتضی‌کاظمی مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی می‌کردند.

در این دیدار جمع حاضر سکانس‌های کوتاهی از دلم می‌خواد را دیدند، هر چند فضای لوکیشن اصلی فیلم تا حدودی کم‌نور بود اما فضای این دیدار بسیار صمیمانه، مفرح بود و حاضران در لابه‌لای صحبت‌های جدی، مطالب طنزی را مطرح می‌کردند.

فرمان آرا که بعد از شش سال بار دیگر فیلم تازه‌ای را جلوی دوربین برده است نیز توضیحاتی درباره داستان دلم می‌خواد ارایه کرد و همچنین از تغییراتی که در کشور ایجاد شده، ابراز خرسندی کرد.

احمد مسجدجامعی هم ابراز خرسندی کرد از اینکه بهمن فرمان آرا، بار دیگر مشغول ساخت فیلم است و از حاضران خواست به افتخار این فیلمساز که بعد از شش سال فیلم تازه‌ای می‌سازد، کف بزنند.

 

فرمان‌آرا تا حرفی برای گفتن نداشته باشد، فیلم نمی‌سازد

 

وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: خیلی دوست دارم ایشان کار کند اما گاهی کار نکردن معنادارتر از کار کردن است. در این مدت متوجه شده‌ام که آقای فرمان‌آرا تا حرفی برای گفتن نداشته باشد، فیلم نمی‌سازد.

فرمان آرا نیز مطرح کرد: وقتی فضا مثبت می‌شود، انرژی می‌گیرم. این روزها دچار بیماری هستم و دارو استفاده می‌کنم اما از زمانی که کار را شروع کردیم و با اینکه روزی حتی بیش از 12 ساعت کار می‌کنیم و خسته می‌شوم، ولی فضا مثبت است و نوعی شادمانی در کار وجود دارد.

 

 

 

حالمان خوب است

 

سازنده فیلم‌هایی چون شازده احتجاب و خانه‌ای روی آب از برخورد رییس سازمان سینمایی دولت روحانی اظهار خرسندی کرد و ادامه داد: حالمان خوب است. در این سی‌واندی سال هیچ زمان این تجربه را نداشتم که رئیس سازمان سینمایی فیلمنامه‌ای از من بخواهد، یک روزه هم آن را بخواند و نظرش را بدهد البته به جز خدابیامرز سیف‌الله داد که این ویژگی را داشت.

فرمان‌آرا به مشکلات فیلم قبلی‌اش خاک آشنا اشاره کرد و یادآور شد: از طریق رضا کیانیان شش ماه برای گفتگو با جعفری جلوه رییس سازمان سینمایی وقت، پیگیری کردم و به نتیجه‌ای نرسیدیم. و در این چهار سال اخیرا رسما به شبکه نمایش خانگی اعلام شده بود که نباید این فیلم را بخرند. اما همه این‌ها گذشته و آب ریخته است البته در آن فضا نمی‌شد کار کرد.

 

در چند سال کتاب ترجمه کردم

 

کارگردان فیلم‌ یه بوس کوچولو در عین حال گفت که در چند سال اخیر بیکار نبوده است،گفت: در این مدت دو فیلم مستند ساختم، کتاب ترجمه کردم و یک نمایشنامه هم نوشتم و بعد از تغییر دولت، به دعوت آقای ایوبی به ملاقات ایشان رفتم و گفتم چهار سال است پایم را اینجا نگذاشته‌ام.

در این گفت‌وگوها که در فضایی کاملا دوستانه انجام می‌شد، رضا کیانیان بازیگر اصلی فیلم دلم می‌خواد نیز در سخنانی گفت: پشت صحنه فیلم‌های آقای فرمان آرا همیشه بسیار شاد و مفرح است.

بهمن فرمان‌آرا را نیز گفت: شاید کار ما از بیرون و به نظر دیگران خسته‌کننده به نظر برسد اما وقتی گروه منسجم باشد، همه چیز به خوبی پیش می‌رود بر عکس اگر تشنجی هم باشد اثرش در فیلم دیده می‌شود.

در بخش دیگری از دیدار رییس شورای شهر تهران از پشت صحنه‌ی فیلم دلم می‌خواد، موضوع صحبت از فیلمسازی فراتر رفت و مباحث کلی‌تر مطرح شد.

مسجدجامعی گفت: فعلا اوضاع بد نیست، هنوز امیدی هست و باید تدبیری کنیم تا این امید پایدار شود.

فرمان‌آرا نیز با اشاره به تفاوت شخصیت‌های سیاسی در دوره جدید و دو دوره قبلی، یادآور شد: در هشت سال گذشته مردم ما خیلی رنج کشیدند و بابت رفتار نادرست عده‌ای بسیار تمسخر شدند اما امروز خوشحالیم افرادی مسئولیت دارند که مورد احترام جهان هم هستند، افرادی که ادبیات‌شان متفاوت است و پشت میز مذاکره می‌نشینند.

مسجدجامعی نیز ابراز عقیده کرد:این روزها در جامعه نوعی ادب حاکم شده است. نحوه گفت‌وگو، نشست و برخاست‌ها و حتی واژگان تغییر کرده است. در این دوره تلاش کردیم شورای شهر و دولت به هم نزدیک‌تر شوند و خوشبختانه دیگر اینگونه نیست که یک نفر به جای همه فکر کند و نظر بدهد بلکه طبق ادب جدیدی که حاکم شده، نظرات جمع مطرح می‌شود.

علی تقی‌پور (تهیه‌کننده دلم می‌خواد)، منیژه حکمت (کارگردان و تهیه‌کننده) و علی سرتیپی (مدیرعامل فیلمیران) که پخش‌کننده‌ی فیلم جدید فرمان‌آراست در این دیدار حضور داشتند.

منیژه حکمت نیز با ابراز خرسندی از ساخت فیلم جدید فرمان‌آرا گفت: این اتفاق باعث خوشحالی کل سینما است و من شخصا خیلی ذوق کردم.

بیش از 65 درصد فیلمبرداری دلم می‌خواد به تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور انجام شده و فرمان‌آرا امیدوار است تا قبل از عید نوروز ، فیلمبرداری این فیلم به پایان برسد.

این فیلم برخلاف سه‌گانه‌ی قبلی‌ این فیلم‌ساز که درباره‌ی مرگ بود، روایت زندگی است.

رضا کیانیان ، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، آرمینه زیتون‌چیان ، رضا بهبودی ، ندا مقصودی ، پیام دهکردی صابر ابر، رویا نونهالی،علی سرابی،بهناز جعفری، فرزین صابونی، سحر دولتشاهی، احمد ساعتچیان، مریم بوبانی و ..... در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم‌نامه فیلم دلم می خواد را امید سهرابی به نگارش درآورده است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: داوود امیری، تدوین : عباس گنجوی، طراح صحنه ولباس : کیوان مقدم، صدابردار : عباس رستگارپور،مدیر تولید : فرهاد کی‌نژاد، طراح گریم : مهرداد میرکیانی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علیرضا شمس.

 

فیلم دلم می‌خواد داستان نویسنده‌ای است که با یک قطعه موسیقی ذهنش درگیر است.


 تاريخ ارسال: 1392/12/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.