پرده سینما

معاون سازمان سینمایی: «طبقه حساس» مشکلی برای گرفتن پروانه نمایش ندارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رضا عطاران در طبقه حساسمعاون امور آثار و فعالیت‌های سازمان سینمایی از اولویت اصلی شورای پروانه نمایش برای بررسی فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی و رعایت سقف ۱۰۰ تا ۱۲۰ پروانه ساخت در سال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس، محمد احسانی در خصوص وضعیت پروانه نمایش فیلم‌ها اظهارداشت: اولویت اصلی شورای پروانه نمایش بررسی فیلم‌های متقاضی اکران نوروزی است و پس از آن به بررسی سایر فیلم‌ها خواهیم پرداخت.

وی همچنین در خصوص ترکیب فیلم‌های نوروزی و آیا اینکه این ۸ فیلم قطعی خواهد بود یا خیر گفت: از سوی شورای صنفی نمایش و پس از بررسی حدود ۱۳ فیلم متقاضی اکران نوروزی بر اساس مضامین و همچنین مخاطب‌سنجی فیلم ها ۸ فیلم برای اکران نوروزی مناسب تشخیص داده شد و با اعلام شورای صنفی باید از بین این فیلم‌ها قرارداد ۵ فیلم با سرگروه‌ها بسته شود.

احسانی همچنین با رد برخی شایعات مبنی بر مشکل طبقه حساس برای گرفتن پروانه نمایش، گفت: روند بررسی پروانه نمایش فیلم متقاضی اکران نوروزی روز گذشته و پس از اعلام شورای صنف نمایش آغاز شد و طبقه حساس نیز شب گذشته توسط شورای نمایش مورد بازبینی قرارگرفت که هنوز نتیجه آن به من اعلام نشد اما قاعدتا بعید می‌دانم که ۸ فیلم نوروزی مشکل خاصی بابت فیلم داشته باشند شاید اصلاح کوچکی به آن‌ها داده شود.

معاون امور آثار و سرپرست فعالیت‌های سازمان سینمایی همچنین با اشاره به کند شدن روند صدور پروانه‌های ساخت و شکل‌گیری روند منطقی در این زمینه، گفت: طبیعی است که پس از ماه‌های اولیه که شتابی در پروانه‌های ساخت دیده می‌شد، این روند منطقی‌تر شود چرا که شتاب اولیه اجتناب‌ناپذیر بود و بسیاری از پروانه‌های ساخت از قبل در ارشاد مانده بود و باید تکلیف آنها روشن می‌شد اما سعی کردیم در ماه‌های بعدی بخصوص در مورد روند صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های اول یک روال منطقی ایجاد شود.

احسانی همچنین با اشاره به اینکه برای تنظیم شرایط تولید و اکران در دوره جدید نیز همچنان سقف صدور ۱۰۰ تا ۱۲۰ پروانه فیلم رعایت خواهد شد، به فارس گفت: به دلیل آنکه بتوانیم بین فضای تولید و اکران یک تعادل منطقی بوجود بیاوریم قاعدتا در دوره جدید هم همچنان سقف صدور ۱۰۰ تا ۱۲۰ پروانه ساخت رعایت خواهد شد، اما سازمان سینمایی اولویت‌های موضوعی دارد که برای صدور ساخت پروانه به این اولویت‌ها توجه خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به فضای تولید و اینکه همه پروانه‌ساخت‌ها منجر به تولید نمی‌شود، معمولا از میانگین تولید درصدی بیشتر پروانه ساخت صادر می‌شود تا فیلم‌هایی که به هر دلیل موفق به ساخت نمی‌شوند، جایگزین‌های مناسبی برای برقراری تعادل در فضای اکران داشته باشند.

معاون امور آثار و سرپرست فعالیت‌های سازمان سینمایی همچنین با اشاره به تأثیر آئین‌نامه جدید صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های اول، گفت: برای آنکه فضای تولید در سینما به تعادل مطلوب برسد، چندی قبل در اطلاعیه‌ای اعلام کردیم که ۱۵ درصد از سقف پروانه‌های ساخت اول مورد موافقت قرار خواهد گرفت و این موضوع به ایجاد تعادل در استاندارد تولید کمک زیادی خواهد کرد و نتایج آن را قطعا سال آینده مشاهده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به تصمیم جدید معاونت آثار، اظهار داشت: طبق تصمیم جدید تمامی فیلم‌هایی که می‌خواهند در جشنواره فجر حضور داشته باشند، ملزم به دریافت پروانه ساخت سینمایی هستند و برای سال آینده هیچ فیلمی با پروانه ویدئویی نمی‌تواند در جشنواره فجر حضور داشته باشد و این موضوع به زودی به صورت رسمی به فیلمسازان اعلام خواهد شد.

 

احسانی در خاتمه در خصوص زمان معرفی مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی به فارس، گفت: جمع‌بندی‌های نهایی در خصوص معرفی مدیرکل ارزشیابی انجام شده است و تا پایان سال مدیر این بخش را اعلام خواهیم کرد.


 تاريخ ارسال: 1392/12/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.