پرده سینما

آیا «سووشون» به سینما می‌رود؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیمین دانشورمعاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشنهاد حسین پاینده مبنی بر ساخت فیلمی بر اساس رمان «سووشون» سیمین دانشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، حسین پاینده - منتقد ادبی و استاد دانشگاه - در مراسم بزرگداشت سیمین دانشور با عنوان «با سیمین: 1390-1300» که عصر یکشنبه، 18 اسفندماه، هم‌زمان با دومین سالگرد درگذشت سیمین دانشور در خانه هنرمندان و با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: خواهش می‌کنم توجه کنید فیلم سینمایی امروزه از مرزها فراتر می‌رود. خارجی‌ها ادبیات‌شان را از راه سینما به جهان معرفی کرده‌اند. خواهش و تمنا دارم اجازه دهید رمان «سووشون» در پروژه‌ای تعریف‌شده به فیلم سینمایی تبدیل شود؛ چون الآن در دنیای تصویر هستیم.

او همچنین گفت: انصافاً کارهای دانشور چند سر و گردن از رمان‌های تولیدشده در جهان عرب بهتر است، اما دریغا که ما این‌ها را ترجمه و معرفی نکرده‌ایم و از ابزار سینما برای معرفی آن‌ها استفاده نکرده‌ایم.

سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز در حاشیه این مراسم درباره در دستور کار قرار دادن تولید فیلم سینمایی بر اساس رمان «سووشون» سیمین دانشور گفت: من این پیشنهاد را حتماً مطرح می‌کنم؛ به نظرم پیشنهاد خوبی است.


 تاريخ ارسال: 1392/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.