پرده سینما

حراج‌ نامه‌ی نویسنده‌ی «کشتن مرغ مقلد»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هارپر لیدو نامه از هارپر لی نویسنده‌ی برجسته‌ای که به گوشه‌گیری و دوری از رسانه‌ها شهرت دارد، به زودی چوب حراج می‌خورد. ایسنا گزارش داد هارپر لی نویسنده آمریکایی و خالق رمان کشتن مرغ مقلد از سال 1964 تاکنون با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده است. اکنون نامه‌ای که وی در آن علت عدم تمایلش به مصاحبه کردن را توضیح داده، به معرض فروش گذاشته شده است.

لی که در سال 1960 با کشتن مرغ مقلد جایزه معتبر پولیتزر را به خود اختصاص داد، در این نامه نوشته است: «به همین سادگی! من مصاحبه نمی‌کنم، چون پرسیدن سوالاتِ بامعنی مهارت بالایی می‌خواهد که افراد خیلی کمی از پس آن برمی‌آیند

لی این نامه را در سال 2005 خطاب به دکتر انگل‌هارت نوشت. این نویسنده سال گذشته از موزه‌ای در «مونروویل» شکایت کرد و مدعی شد دست‌اندرکاران این موزه از نام او و کتاب کشتن مرغ مقلد بدون اجازه وی، سوء‌استفاده کرده‌اند.

حراجی در لس‌آنجلس نامه‌ی دست‌نویس‌ هارپر لی را در 27 مارس در معرض فروش قرار می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود این دست‌نوشته به قیمت 2500 دلار خریداری شود.

نامه دیگری از این نویسنده که در نوامبر 1990 به دوست لی، «دوریس لیپارد» نوشته شده، نیز در همین حراجی فروخته خواهد شد.

این حراجی لس‌آنجلس همچنین یادداشتی متعلق به جاناتان سوییفت که قدمتش به سال 1732 بازمی‌گردد را هم به فروش می‌رساند. سوییفت این مطلب را درست پس از چاپ سفرهای گالیور به نگارش درآورد. قیمت پایه برای نامه‌ی نایاب سوییفت 10 هزار دلار است.

به گزارش گاردین، هارپر لی در سال 1960 با کتاب کشتن مرغ مقلد که با موضوع نژادپرستی نوشته شده است، جایزه‌ی معتبر ادبی پولیتزر را به دست آورد.

وی همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ی ادبی، مدال آزادی ریاست ‌جمهوری آمریکا را در سال 2007 دریافت کرد.

 

از زمان اولین انتشار این کتاب تاکنون، بیش از 30 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به بیش از 40 زبان بین‌المللی ترجمه شده است.


 تاريخ ارسال: 1393/1/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.