پرده سینما

صنعتی قائم مقام دبیر و اسفندیاری مدیرکمیته علمی و پژوهش جشنواره فیلم مقاومت شدند

پرده سینما






 

 

 

طی احکامی جداگانه از سوی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت محمد صنعتی به عنوان قائم مقام دبیر جشنواره و شهاب اسفندیاری به سمت مدیر کمیته علمی و پژوهش  این رویداد فرهنگی سینمایی منصوب شدند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر متن احکام این دو مدیر فرهنگی را به این شرح منتشر کرد:

جناب آقای محمد صنعتی

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه سینما و برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری؛ شما را به عنوان قائم مقام دبیر سیزدهمین جشنواره بین الملی فیلم مقاومت منصوب می نمایم.

امیدوارم با عنایت به سال اقتصاد و فرهنگ و ضرورت اهتمام ویژه به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و حساسیت های منطقه ای و جهانی نسبت به موضوع مقاومت با عزم و مدیریت جهادی و بهره گیری از تجارب ارزشمند شاهد رشد و شکوفایی شایسته جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باشیم. از خداوند بزرگ موفقیت و سربلندی شما را در مسیر تحقق اهداف بلند این رویداد فرهنگی و سینمایی خواستارم.

بر پایه این خبر دبیر جشنواره فیلم مقاومت خطاب به آقای شهاب اسفندیاری عنوان کرد:

جناب آقای دکتر شهاب اسفندیاری

نظر به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه های فرهنگی و سینمایی و سوابق تحصیلی عالی در حوزه سینما؛ شما را به عنوان مدیر کمیته علمی و پژوهش سیزدهمین جشنواره بین الملی فیلم مقاومت منصوب می نمایم.

امیدوارم با عنایت به سال اقتصاد و فرهنگ و ضرورت اهتمام ویژه به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و حساسیت های منطقه ای و جهانی نسبت به موضوع مقاومت بتوانیم با عزمی جهادی و بهره گیری از تجارب ارزشمند پژوهشگران و صاحب نظران کشور شاهد رشد و شکوفایی شایسته جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باشیم. به یقین برگزاری تاثیرگذار این حرکت ریشه‌دار و جریان ساز سینمای ایران به عنوان شاخص ترین جشنواره سینمایی انقلاب اسلامی می‌تواند در رشد و ارتقای فرهنگ و هنر متعالی این مرز و بوم نقشی اساسی و راهبردی ایفا نماید. از خداوند بزرگ موفقیت و سربلندی شما را در مسیر تحقق اهداف بلند این رویداد فرهنگی و سینمایی خواستارم.

محمد صنعتی متولد1337 از تهران است که  درسال 1359 با شروع انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها  در رشته فوق دیپلم الکترونیک فارغ التحصیل و با  شروع جنگ داوطلبانه به جبهه اعزام و از بهار 1360 به عنوان عکاس درعملیات  مختلف شرکت داشته است. درسال 1364با ورود به روایت فتح طرح شناسایی و جذب فیلمبرداران یگان های جنگ جهت  آموزش و حضور در روایت فتح را ارایه و در مدت حدود 6 ماه پس از اجرای طرح اکیپ های روایت فتح از4 گروه به بیش از 7 گروه ثابت و 15گروه در زمان عملیات ها اارتقاء یافت به صورتی که  تولید 26 قسمت در سال به 52 قسمت و تعدادی ویژه برنامه  افزایش یافت ، با پایان جنگ وفارغ التحصیلی در رشته فقه و مبانی حقوق  در سمت جانشین انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، مدیر فیلم بنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس و فعالیت در زمینه مدیریت تولید فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی و تله فیلم های سینمایی  وتهیه کنندگی فیلم  مستند و سریال های تلویزیونی وهمچنین قائم مقام دبیر برگزاری 10 جشنواره فیلم سینمایی ازجمله سی امین جشنواره فیلم فجر ، دهمین ،یازدهمین ودوازدهمین جشنواره فیلم دفاع مقدس ، سومین و چهارمین جشنواره فیلم کوثرونخستین جشنواره فیلم کیش و... درکارنامه وی  می باشد.

شهاب اسفندیاری دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر و فارغ التحصیل دکترای مطالعات فیلم از دانشگاه ناتینگهام انگلستان می‌باشد. وی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران (1382-1384)، مدیر امور تامین برنامه شبکه اول سیما (1380 - 1382)، عضو شورای فرهنگی سیما فیلم (1380 - 1384)، کارگردان مجموعه های مستند جهانشهری ها و فیلم مستند لیورپول، و نویسنده، منتقد و دبیر سرویس هنری مطبوعات (1375-1380) بوده و همچنین عضو هیات علمی و استادیار دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنراست. کتاب سینمای ملی و جهانی شدن از تالیفات او توسط انتشارات سروش در دست انتشار است.


 تاريخ ارسال: 1393/1/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.