پرده سینما

کوئنتین تارانتینو در دادگاه شکست خورد

پرده سینما






 

 

 

کوئنتین تارانتینو که از یک وبسایت به دلیل لو دادن فیلمنامه جدیدش شکایت کرده بود، با رد این شکایت توسط دادگاه روبه رو شد.

 

تارانتینوبه گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کوئنتین تارانتینو در تلاش هایش برای مجازات کردن گاوئکر برای لینک کردن کپی فیلمنامه تهیه نشده هشت نفرت‌انگیز به مشکل برخورده است. قاضی فدرال دادگاه کالیفرنیا با درخواست این وبسایت برای رد کردن دعوی تخلف کپی‌رایت تارانتینو موافقت کرده است.

اوایل سال جدید میلادی و بعد از اینکه وبسایت گاوئکر به سایت دیگری که فیلمنامه هشت منفور را کامل به چاپ رسانده بود لینک داد، کوئنتین تارانتینو یک دعوی حقوقی مبنی بر تخلف را علیه این سایت به راه انداخت.

گاوئکر خوانندگانش را تشویق کرده بود تا از خواندن این فیلمنامه لذت ببرند، به همین دلیل تارانتینو نیز ادعا کرد که آنها با این کار به نقض کپی رایت دامن زده و به ارزش بازار این فیلمنامه آسیب رسانده‌اند. از طرف دیگر نیز، گاوئکر ادعا کرد که تنها به خاطر گزارش دادن این خبر که تارانتینو از لو رفتن فیلمنامه ناراحت شده لینک آن را در اختیار عموم قرار داده است و بنابراین عمل آنها استفاده عادلانه بوده و سزاوار مجازات نیستند.

بعد از آن نیز گاوئکر درخواست رد این دعوی را کرد که در حکم روز سه‌شنبه، دادگاه تصمیم گرفت مسئله استفاده عادلانه را نادیده بگیرد، اما در عین حال به خاطر اینکه تارانتینو نتوانست مستندات کافی مبنی بر تخلف مستقیم و یا شواهدی که نشان دهند این باشد که گاوئکر از شخص سومی برای تخلف استفاده کرده است ارایه کند، دعوی تارانتینو را رد کرد. به عبارت دیگر تارانتینو نتوانست اثبات کند که افرادی خاص روی این لینک کلیک کرده‌اند و در نتیجه نتوانست ادعای معتبری مبنی بر تخلف از کپی رایت ارایه دهد.

جان اف. والتر قاضی فدرال ایالات متحده بیشتر درباره موضوع توضیح داد و گفت: هیچ جایی در این پاراگراف ها و یا هیچ جای دیگری در این دعوی، دادخواه موفق نشده است که یک حرکت مستقیم تخلف را اقامه کند که پشتیبان ادعای او مبنی بر تخلف از کپی رایت باشد. به جای این کار، دادخواه تنها حدس می زند که چند عمل متخلفانه صورت گرفته اند. به طور مثال، شکایت دادخواه موفق به شناسایی کردن یک شخص سوم متخلف، مکان، زمان و یا جزییات یک نمونه استفاده متخلفانه شخص سوم و یا مهم تر از آن، شناسایی اینکه چگونه این شرکت باعث انجام این تخلفات توسط یک شخص سوم شده است نمی شود.

به تارانتینو و وکلیش مارتی سینگر تا روز اول ماه می زمان داده شده است تا دادخواستشان را تکمیل و به کمبودهای آن رسیدگی کنند و آن را دوباره به جریان بیندازند.

همین هفته تارانتنیو اعلام کرد این فیلمنامه را با تغییراتی دوباره می نویسد و شاید آن را بسازد.  


 تاريخ ارسال: 1393/2/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.