پرده سینما

مراسم معارفه سه مدیر جدید سازمان سینمایی برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی علاوه بر کمک به تولید فیلم ها، به زیرساخت ها و ایجاد شرایط مناسب اکران و رونق دادن به اقتصاد سینما توجه جدی خواهد کرد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی در این مراسم سید مصطفی ابطحی به عنوان قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری به عنوان مشاور راهبردی و علی جعفری به عنوان مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی احکام خود را از رئیس این سازمان دریافت کردند.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در آغاز این مراسم گفت: جامعه فرهنگی امیدوار است سال خوبی در پیش داشته باشیم. سال جدید را با فروش مطلوب فیلم های اکران شده در نوروز خوب آغاز کردیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی علاوه بر کمک به تولید فیلم ها، به زیرساخت ها و ایجاد شرایط مناسب اکران و رونق دادن به اقتصاد سینما نیز توجه جدی خواهد کرد.

ایوبی خاطرنشان کرد: دیجیتالی شدن سینماها اتفاق خوبی بود که باعث شد مردم در سراسر کشور فیلم ها را با کیفیت خوب تماشا کنند. درست است که لزوما همه کارها دقیق نیست و ممکن است با مشکلاتی همراه باشد اما عده ای کارشان این است که مخالفت کنند. با وجود این مخالف خوانی ها، دیجیتالی شدن سینماها موجب شد مردم فیلم ها را با نور و رنگ خوب تماشا کنند.

وی اظهار داشت: برای بهبود اقتصاد سینما من و همکارانم با دستگاه ها و نهادهای مختلف از آموزش و پرورش گرفته تا بانک ها مذاکره کرده ایم. اگر بخش خصوصی وارد اقتصاد سینما شود می توانیم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: بانک ها شامه خوبی در مسائل اقتصادی دارند. در جلسه ای که با مدیران یکی از بانک ها داشتم با مشاهده استقبال خوب مردم از طرح سینما سلام و اکران نوروزی، به این نتیجه رسیده اند که با بضاعت موجود سالن های سینما نیز می توان به جایگاه اقتصادی خوبی رسید.

وی ادامه داد: سینما امکان گردش مالی وسوسه انگیزی دارد و مدیران بانک ها پیام اقتصادی طرح سینما سلام را به خوبی دریافت کرده اند.

ایوبی گفت: تا هفته آینده تفاهم نامه اقتصادی خوبی میان سازمان سینمایی و بانک ها برای اجرای برنامه سینما کارت به امضا خواهد رسید. که اگر این برنامه به خوبی اجرا شود مخاطبان سینما را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش مخاطبان سینما از برنامه های اصلی سازمان سینمایی در سال 93 است، گفت: اگر ارتباط سینما با مردم برقرار باشد نگاه فیلمسازان نیز عوض خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از فیلمسازان ما برای سفارش دهندگان فیلم می سازند چون در غیر این صورت شانسی در گیشه نخواهند داشت.

رئیس سازمان سینمایی گفت: دولت دغدغه فرهنگ و حمایت از کارهای فرهنگی دارد و به این دلیل فیلم های ارزشمند و معناگرا و فیلم های دفاع مقدس از اولویت های ما است.

وی تاکید کرد: فیلم هایی که برای ساخت آنها سرمایه گذاری می کنیم برای ارائه گزارش نیست زیرا برخی مدیران وقتی وارد کاری می شوند فقط قصد ارائه گزارش عملکرد خود را دارند.

ایوبی گفت: سینما باید به سمت مفاهیمی برود که مورد قبول جامعه است. مثلا فیلم های دفاع مقدس و سینمای کودک می تواند باعث آشتی مردم با سینما شود. خبر خوش این است که برنامه های ویژه ای برای سینمای کودک داریم و این حوزه جدی گرفته می شود. وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بسیار با انگیزه است و در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم بر این نکته تاکید داشت.

وی موضوع آموزش و پژوهش را یکی از اولویت های سازمان سینمایی در سال 93 عنوان کرد و گفت: سینمای کشور نیاز به یک مرکز هوشمند و فعالی دارد که در آن افراد آگاه، دانش سینما را تقویت کنند. این مرکز می تواند با تولیدات خوبی مانند ترجمه و تالیف کتاب و توجه به فیلمنامه های ارزشمند در این زمینه اقدامات مفیدی انجام دهد.

رئیس سازمان سینمایی درباره ایجاد معاونت جدیدی در این سازمان برای پیگیری موضوع آموزش و پژوهش، گفت: سال گذشته در زمینه پژوهش سینما اقداماتی انجام شد که با ایجاد این معاونت قصد به نتیجه رسیدن این طرح ها را داریم.

وی ادامه داد: برای این معاونت به دنیال فردی بودیم که مسئله اقتصاد و هنر را به خوبی مدیریت کند که ابطحی با توجه به سابقه درخشانش برای این کار انتخاب شد. وی ارتباطات خوبی دارد که با استفاده از آنها می تواند بحران ها و مشکلات سینما را رفع کند و این هنر را با آرامش بیشتری به مقصود برساند.

سید مصطفی ابطحی قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری سازمان سینمایی در این مراسم معارفه گفت: منظره ای زیباتر از فرهنگ و دست آوردهای فرهنگی وجود ندارد. وقتی به فرهنگ دیرپای این دیار می نگریم مبهوت و سرگشته این همه عظمت می شویم.

وی افزود: ایرانی ها چند هزار سال پیش زبان و خطی داشتند که با آن می توانستند تمام مکنونات قلبی خود را بیان کنند. اگر این ملت در آن زمان توانستند چنین کاری انجام دهند چرا امروز در عرصه سینما جایگاه والایی در سینمای جهان به دست نیاورند.

ابطحی با بیان جمله ای از لنین که سینما را قدرتمندتر از تمام ارتش ها عنوان می کند، گفت: وقتی سینما چنین قدرتی دارد باعث افتخار ماست که جاروکش خانه سینما و آخرین حلقه این هنر باشیم.

وی حضور حجت الله ایوبی در سازمان سینمایی را آغاز بهار هنر هفتم نامید و گفت: 30 سال است که با آقای ایوبی همنشین هستم و می دانم که تار و پودش از فرهنگ است و در تمام این سال ها نشنیده ایم به غیر از فرهنگ دغدغه دیگری داشته باشد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری سازمان سینمایی، مدل فرهنگی مد نظر رئیس این سازمان را بر مبنای اعتماد، مشارکت و مسالمت عنوان کرد و گفت: فرهنگ با اعتماد به بالندگی می رسد و باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس در میان هنرمندان می شود. باید هنرمندان را به رسمیت شناخت. در حال حاضر حا و روز خانواده سینما خوش نیست بنابراین نمی توانیم انتظار تولیدات مطلوبی هم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: وظیفه ما جذب سرمایه های بخش خصوصی است تا مشکلات سینما حل شود. سرمایه ترسو و حساس است و اگر سودش محقق نشود فرار می کند. برای تضمین سود سرمایه گذاران باید بحران مخاطب سینما رفع شود.

ابطحی گفت: نباید با پرداختن به مجادلات بی نتیجه فرصت مدیران را بگیریم. این مجادلات به مدیران ضربه ای نمی زند اما کیفیت تولیدات سینمایی را پایین خواهد آورد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید کمر همت ببندیم و بدون توجه به مجادلات از مسیر سنگلاخ پیش رو به سود هدف خود حرکت کنیم.

علی جعفری مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی نیز در ادامه این مراسم جذب بودجه بیشتر و تحول در ارکان اداری سازمان سینمایی را از برنامه های خود اعلام کرد و گفت: قصد ما این است که سازمان سینمایی را به سازمان پویا و مدرن تبدیل کنیم که هم ارباب رجوع راحت تر باشد و هم وقت مدیران کمتر تلف شود.

رمضانعلی حیدری مشاور راهبردی رئیس سازمان سینمایی نیز در سخنان خود از اعتماد حجت الله ایوبی به وی تشکر کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.