پرده سینما

یادگاری‌های خالق «همشهری کین» حراج شد

پرده سینما






 

 

 

فیلمنامه همشهری کین، دوربین اورسن ولز و یک زیرسیگاری از جمله یادگاری‌های کارگردان فقید بودند که در یک حراجی در نیویورک به فروش رسیدند.

 

اورسن ولزبه گزارش خبرآنلاین، در مجموع 67 یادگاری اورسن ولز شنبه در حراجی هریتیج به قیمت 180 هزار دلار فروخته شدند.

مارگارت بارت مدیر بخش سرگرمی حراجی هریتیج، اقلام فروخته‌شده را «بخشی از شکوه سینمایی» نامید.

ده‌ها صفحه از چند نسخه فیلمنامه همشهری کین شاهکار ولز که سال 1941 ساخته شد، به قیمت 15 هزار دلار فروخته شد. این در حالی است که پیش از برگزاری حراجی انتظار می‌رفت نهایت به قیمت دو هزار دلار فروخته شود.

یک دوربین بل اند هاول قدیمی که ولز از آن برای فیلم‌های خانگی استفاده می‌کرد و زمانی از آن برای ضبط یک مسابقه گاوبازی در اسپانیا استفاده کرد، از دو هزار دلار قیمت پیش‌بینی شده فراتر رفت و 37.500 هزار دلار به فروش رسید.

همچنین یک زیرسیگاری نقره‌ای که ارنست همینگوی به ولز هدیه داده بود، به قیمت پنج هزار دلار فروخته شد که شش برابر قیمت پیش‌بینی شده بود.

اقلام حراج‌شده شامل یادگاری‌های بود که بئاتریس ولز، کوچک‌ترین دختر اورسن ولز سال‌ها در سدونا در آریزونا نگه داشته بود.

همشهری کین داستان چارلز فاستر کین سلطان مطبوعات و مردی شیفته قدرت با نقش‌آفرینی خود ولز است و گفته می‌شود بر مبنای زندگی ویلیام راندولف هرست غول مطبوعات آن زمان آمریکا ساخته شد. این فیلم به خاطر خلاقیت‌ها در تدوین و فیلمبرداری سال‌هاست شاهکار ولز محسوب می‌شود.

ولز برای همشهری کین نامزد اسکار بهترین کارگردان، بازیگر مرد و فیلمنامه شد و در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه را برد. اسکار ولز برای این فیلم در سال 2011 در یک حراجی در لس آنجلس به قیمت 861 هزار دلار فروخته شد.

امبرسن‌های باشکوه، بانویی از شانگهای، نشانی از شر و محاکمه از دیگر ساخته‌های ولز است. این سینماگر آمریکایی سال 1985 درگذشت.


 تاريخ ارسال: 1393/2/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.