پرده سینما

کن لوچ همچنان فیلم می‌سازد

پرده سینما






 

 

 

علی‌رغم اعلام کناره‌گیری کن لوچ از ساخت فیلم‌های بلند و روی آوردن به ساخت مستند، این کارگردان از ادامه ساخت فلم داستانی پس از جشنواره فیلم کن خبر داد.

 

کن لوچبه گزارش ایسنا، کن لوچ کارگردان صاحب نام سینمای جهان که قرار بود با نمایش فیلم سالن جیمی آخرین حضور خود را پشت دوربین فیلم‌های بلند داستانی تجربه کند و به ساخت مستند ادامه دهد در جدیدترین مصاحبه‌اش با نشریه هالیوود ریپورتر گفت همچنان به فیلمسازی ادامه می‌دهد.

ربکا اوبراین که از سال 1990 تهیه کنندگی فیلم‌های کن لوچ را بر عهده داشته است در ماه اوت اعلام کرده بود فیلم سالن جیمی آخرین پروژه سینمایی بلند خواهد بود که کن لوچ کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت.

اما این این کارگردان 77 ساله و کهنه‌کار انگلیسی عنوان می‌کند زمانی تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از ساخت فیلم بلند را مطرح کرد که در بحبوحه و فشار ساخت فیلم سالن جیمی بوده است. "در آن زمان فکر کردم که دیگر فیلمی نخواهم ساخت چرا که زیر فشار حداکثری ساخت این فیلم خسته شده بودم. هنگامی که هنوز یک صحنه هم فیلمبرداری نکرده‌اید و مدت زیادی از خانه دور بودید اما هنوز مجبورید فرآیند ساخت فیلم را ادامه دهید".

لوچ همچنین از ساخت احتمالی یک پروژه سینمایی کوچک در آینده خبر داد و گفت کارگردانی فیلم داستانی را به تدریج محدود می‌کنم.

کن لوچ که امسال در شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن برای دوازدهمین بار در بخش رقابتی حاضر می‌شود، شانس خود را برای دریافت دومین نخل طلای کن می‌آزماید.

 لوچ با 12بار حضور در بخش رقابتی جشنواره کن، رکورددار و قهرمان معتبرترین رویداد سینمایی جهان است. در میان تمام فیلمسازانی که تاکنون در بخش رقابتی نامزد نخل طلا بوده‌اند،‌ این کارگردان صاحب‌نام انگلیسی پرچمدار بی‌رقیب است و امسال شانس خود را برای کسب دومین نخل طلا می‌آزماید.

این کارگردان معروف در سال 2006 با فیلم تحسین شده‌ بادی که به مرغزار می‌وزد جایزه‌ی نخل طلای کن را تصاحب کرد و در سال 2012 با فیلم سهم فرشته جایزه هیات داوران جشنواره کن را از آن خود کرد.

از جمله افتخارات این کارگردان که بیش از 73 جایزه سینمایی در کارنامه دارد می‌توان به جایزه گوی بلورین جشنواره کارلوی واری با فیلم قوش در سال 1969، دریافت شیر طلای افتخاری ونیز در سال 1994، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی سزاز با فیلم سرزمین و آزادی در سال 1996 و جایزه یک عمر دستاورد هنری از جوایز فیلم اروپا در سال 2009 اشاره کرد.

کن لوچ در سال 1968 اولین فیلم بلند خود را با نام گاو بیچاره مقابل دوربین برد و دومین فیلم موفق او با نام قوش در سال 1970 ساخته شد که یکی از بهترین آثار تاریخ سینمای انگلیس محسوب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.