پرده سینما

فریدون جیرانی هم از نحوه برگزاری جشن رسانه ها توسط بنیاد سینمایی فارابی به شدت انتقاد کرد

پرده سینما






 

 

 

فریدون جیرانی، کارگردان و نویسنده سینمای ایران که سال‌ها سابقه‌ فعالیت مطبوعاتی و رسانه‌ای دارد، در پی انصراف ایسنا از پذیرش تقدیر در جشن رسانه در حوزه سینما - به‌دلیل برخی عنوان‌های به‌کار رفته -، در واکنشی صریح، از رفتار مسؤولان برگزاری این جشن در نوع انتخاب و تقدیر از رسانه‌ها انتقاد کرد.

 

جیرانیفریدون جیرانی درباره جشن رسانه ها به روزنامه‌ بانی‌فیلم گفت: به اعتقاد من جشن رسانه ها جشن بی هدفی بود. به عبارت دیگر نتوانستم هدفی را از لابه لای این جوایز اهدایی تشخیص دهم. اگر قرار است از برنامه ها و رسانه های سینمایی یک جا تقدیر شود که در واقع یک نوع مهمانی است و دیگر نیازی به جشن نیست. در این صورت می توانند مدعوین را در فارابی دعوت کنند و همزمان به ایسنا، فارس و... جایزه بدهند، اما اگر هدف از برگزاری مراسم فاصله گذاری بین آنچه بهتر از کارهای دیگر است که حداقل باید این شهامت را داشته باشند که یا به ایسنا جایزه بدهد یا به فارس.

جیرانی تاکید کرد: اگر جرات ندارند که به تنهایی به ایسنا جایزه بدهند و فارس را هم باید در کنارش بگذارند، پس دیگر چه نیازی است به جشن!

سردبیر سابق هفته نامه سینما در ادامه افزود: برای انتخاب برترین ها که از همه نشریات تقدیر نمی شود! وقتی مراسمی جرات و شهامت ایستادن پای یک خبرگزاری را ندارد و می خواهد همه را راضی نگه دارد هدف اش گم می شود.

وی ادامه داد: اگر هدف اهدای جوایز به مقالات، گفت وگوها و... است که آن خودش جشنواره ای مستقل است که باید جداگانه در کنار چند بزرگداشت برگزار شود.

این کارگردان سینما در ادامه بیان کرد: ضمن اینکه فردوسی و شاهنامه انقدر شایستگی دارد که ما یک برنامه ای به طور ویژه راجع به فردوسی داشته باشیم. این درست نیست که قسمتی از جشن و در واقع لابه لای مراسمی دیگر از فردوسی نام ببریم. اگر شهامت اختصاص یک روز به برنامه ای راجع به فردوسی را نداریم، نباید برنامه ای دیگر را این قدر شلوغ و طولانی کنیم. امیدوارم در سال آینده این جشن تنها به هدف راضی کردن عده ای نباشد و تشخیص بهترین ها باشد.


 تاريخ ارسال: 1393/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.