پرده سینما

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا در جشنواره کن اعطا شد

پرده سینما






 

 

 

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا، در جریان برگزاری جشنواره کن به کارگردان برنده اسکار بوسنیایی اعطاء شد.

 

به گزارش ایسنا، دنیس تانویچ کارگردان بوسنیایی که بیشتر به‌خاطر فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی فیلم برنده جایزه اسکار سرزمین هیچ‌کس (۲۰۰۱) شناخته شده‌است، موفق به کسب جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا در جشنواره کن شد.

وی این جایزه را برای پروژه سینمایی به کجا نگاه می‌کنی؟ دریافت کرد و از سوی متخصصان اروپایی به سبب محتوای برجسته هنری و همچنین راهکارهای امیدبخش در تولید و توزیع به عنوان بهترین پروژه سینمایی اروپا انتخاب شد.

آندرولو واسیلیو عضو کمیسیون فرهنگی اروپا پس از اعطای جایزه رسانه به این کارگردان گفت: دنیس تانویچ یکی از بهترین کارگردانان در میان هم نسل‌های خودش است که در جدیدترین پروژه سینمایی خود با فیلمنامه‌ای قدرتمند به خوبی احساس هویت فرهنگی و پویایی را منتقل کرده است.

واسیلیو در ادامه افزود: تانویچ پس از ساخت فیلم تحسین شده سرزمین هیچکس و چند فیلم موفق دیگر نشان داده است که زیربنای ساخت فیلم موفق دیگری را نیز فراهم کرده است.

پروژه سینمایی به کجا نگاه می‌کنی؟ در مراحل اولیه تولید قرار دارد و داستان آن در شهری جنگ زد و بدون قهرمان روی می‌دهد که آکنده از فساد و جرم است.

یکی از موفق‌ترین آثار تانویچ فیلم داستان کوتاه از زندگی یک آهن‌فروش محصول سال ۲۰۱۳ است که در شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین توانست دو خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد و جایزه بزرگ داوران را از آن خود کند.

این کارگردان بوسنیایی در سال 2002 عضو هیئت داوران جشنواره فیلم کن بود.


 تاريخ ارسال: 1393/2/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.