پرده سینما

اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران جوایز آسیا پاسفیک شد

پرده سینما






 

 

 

اصغر فرهادی کارگردان فیلم هایی چون جدایی نادر از سیمین و گذشته رئیس هیئت داوران هشتمین دوره جوایز آسیا پاسفیک شد.

 

فرهادیبه گزارش خبرآنلاین، این برای نخستین باراست که یک سینماگر ایرانی ریاست هیئت داوران این جوایز را به عهده می گیرد.

فرهادی که فیلم جدایی نادر از سیمین او توانست اسکار فیلم خارجی زبان جوایز اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، از سال ۲۰۰۹ به عضویت آکادمی «آپسا» درآمد. او تاکنون سه بار موفق به دریافت جوایز آسیا پاسفیک شده است.

مایکل هاوکینز، رئیس جوایز  آسیا پاسیفیک این طور که ایسنا گزارش داده  درباره ریاست اصغر فرهادی بر این جشنواره گفته است: «آپسا» شکل گرفتن ارتباط و ادامه دادن آن با فیلمسازانی همچون اصغر فرهادی را قدر می داند. این افتخار بزرگی است که ما دوباره اصغر فرهادی را به عنوان رئیس هیئت داوران، در این جشنواره خواهیم داشت. او به عنوان یکی از اعضای دائم «آپسا»، کسی که جوایز متعددی گرفته و بارها کاندیدای دریافت جایزه شده است، همکاری بی‌نظیر و درکی عمیق از جشنواره آسیا‌پاسیفیک دارد. ما بی صبرانه منتظریم تا بقیه اعضای هیئت داوران را که زیر نظر آقای فرهادی به فعالیت می‌پردازند، به زودی معرفی کنیم.»

جوایز فیلم آسیا پاسیفیک از سال 2008 کارش را آغاز کرده و هشتمین دوره آن، 11 دسامبر 2014 (20 آذر 1393) در شهر بریسبان استرالیا برگزار می شود.

این جوایز به فیلم های برگزیده از فیلمسازان منطقه آسیا‌پاسیفیک که بیش از 70 کشور را شامل می شود، تعلق می گیرد. فرهادی سال ۲۰۰۹ جایزه ویژه هیئت داوران و نیز جایزه بهترین فیلم  آسیا پاسفیک را  برای درباره الی به دست آورد.


 تاريخ ارسال: 1393/3/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.