پرده سینما

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در دو بخش اصلی برگزار میشود

پرده سینما






 

 

 

بخشهای اصلی و جنبی سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران تشریح شد. این جشنواره از تاریخ 22 مهرماه آغاز و تا بیست و هشتمین روز از نخستین ماه پاییز ادامه خواهد داشت، هنرمندان میتوانند از طریق سایت iycs.ir تا تاریخ 12 تیرماه در این جشنواره شرکت کنند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران، در دو بخش اصلی: الف- سینمای ایران شامل بخشهای (پرتوی ایمان، چشم انداز، سرزمین زیبای ما، چراغ راه، دستآوردها) ب- سینمای بینالملل برگزار میشود.

بخشهای مختلف جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

جشنواره فیلم كوتاه تهران در دو بخش اصلی: الف- سینمای ایران ب- سینمای بینالملل برگزار میشود. الف: سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و بخش جنبی است. مسابقه ایران: همهی آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالبهای داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می توانند در این بخش حضور یابند. *تبصره- آثار حاضر در بخش مسابقه ایران میتوانند درخواست داوری در یكی از چهار عنوان زیر را نیز داشته باشند:

پرتوی ایمان:

آثاری كه ضمن ایجاد فضای معنوی، به مفاهیم دینی و ثمرات ایمان بپردازند.

چشم انداز سرزمین زیبای ما:

آثاری كه به ارایه تصویری زیبا شناسانه از ایران و ظرفیتهای موجود در رنگینكمان فرهنگی، معنوی و تاریخی آن بپردازند.

چراغ راه:

با توجه به نامگذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» آثاری با این رویكرد و نیز آثاری كه با موضوع «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» تولید شدهباشند میتوانند درخواست داوری در این بخش را بدهند.

دستآوردها:

این بخش به منظور نشان دادن دستآوردها، افتخارات و پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران و توانمندیهای ایرانیان در زمینههای علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و زیرساختها گنجانده شده است.

بخش جنبی:

این بخش غیر رقابتی فرصتی است برای تبادل اندیشه و تجربههای هنرمندان و ایجاد زمینهای مناسب برای ارزیابی آثار فیلمسازان فیلم كوتاه. شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشستهای تخصصی و...

مقررات خاص بخش سینمای ایران

1- حداكثر زمان برای آثار 40 دقیقه میباشد.

2- آثار قابل پذیرش: الف-فیلمهای داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی تولید شده از سال 1391 تاكنون، كه به دورههای بیست و نهم و سی ام جشنواره بینالمللی فیلم كوتاه تهران ارسال نشده باشند. ب-بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره كه موفق به دریافت تندیس در جشنوارههای منطقهای سینمای جوان در سال 1393 شدهاند، به شرط آن كه در جشنواره فیلم تهران تا كنون به نمایش در نیامده باشند مستقیماً به بخش مسابقه راه خواهند یافت.

ب: سینمای بینالملل

سینمای بینالملل در 3 بخش مسابقه بینالملل، آسیا و جهان اسلام برگزار میگردد:

1- مسابقه بینالملل

در این بخش آثار فیلم سازان خارجی در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در قطع دی وی كم - 35م.م وHD حداكثر با زمان 40 دقیقه میتوانند شركت نمایند. (آثار این بخش میباید بعد از سال 1391 ( 2012 میلادی ) تولید شده و تاكنون برای جشنواره بینالمللی فیلم كوتاه تهران ارسال نشده باشند).

2- بخش مسابقه آسیا

این بخش به منظور تقویت روابط فرهنگی میان كشورهای قاره آسیا در حوزه فیلم كوتاه برگزار میشود. جایزه بخش مسابقه آسیا: -تندیس جشنواره و مبلغ 2000 یورو برای بهترین فیلم.

3- جهان اسلام

این بخش به آثاری با رویكرد هنری نسبت

این گزارش میافزاید: در بخشهای مسابقهی سینمای ایران، سینمای بینالملل (مسابقه بینالملل، بخش مسابقه آسیا، جهان اسلام) سی و یكمین جشنواره بینالمللی فیلم كوتاه تهران 14 تندیس و 77 میلیون تومان و 19500 یورو جوایز نقدی اهدا می شود.

آخرین مهلت ارسال آثار 12 تیرماه 1393 انتخاب آثار: از 15 تیرماه 1393 اطلاع رسانی: از شهریورماه 1393 بازگرداندن اصل آثار: آثار ارسالی بر روی hard وflash memory از دی ماه 1393 به وسیله پست برای صاحبانشان در شهرستانها بازگردانده خواهد شد.

نشانی ارسال آثار: تهران – میدان آرژانتین – خیابان احمد قصیر – خیابان نوزدهم – پلاك 9 - دبیرخانه سی و یكمین جشنواره بینالمللی فیلم كوتاه تهران تلفن: 88106837 سایت جشنواره: www.cinemajavan.ir, www.iycs.ir پست الكترونیك:festival @iycs.ir


 تاريخ ارسال: 1393/3/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.